הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 17 במאי 2015

מחקרים קובעים: איך לבחור את תמונת הפרופיל המושלמת שלא תהרוס לכם את חיפוש העבודה?

image:olovedog/FreeDigitalPhotos.net
לפעמים אני לא מאמינה למה שאני רואה במו עיניי. זה קורה בפייסבוק (אם כי, שם הגבולות והחוקים מטושטשים הרבה יותר), אך בעיקר בלינקדאין (ששם אמור להיות ברור מאוד מה מקובל ומה ממש לא). אני מתכוונת, כמובן, לתמונות הפרופיל שאנשים בוחרים לעצמם. תמונות שאמורות לייצג אותם בפני אלפי ומאות אלפי עיניים צופיות.
לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת פרינסטון לוקח לאדם ממוצע עשירית השנייה לבנות רושם על אדם אחר על בסיס תמונה.

יכול להיות שזה יפתיע מישהו, אבל המטרה בלינקדאין היא לא להתחרות בתחרות מלכת היופי, לא בתחרות הסלפי וגם לא בתחרות שמלת הכלה הנפוחה ביותר, אלא (תאמינו או לא) ליצור רושם פורמלי ומקצועי. ו... טוב... בדרך כלל קשה (תקנו אותי אם אני טועה) לייצר רושם מקצועי וייצוגי עם תמונת סלפי של שפתי ברווז משורבבות...

אני בטוחה שמעסיקים מצחקקים מתחת לשפם לפחות פעם ביום כשהם מחטטים בפרופילים של מועמדים בלינקדאין ושעיניים רבות נפקחות לרווחה בגלל חלק מהתמונות שהם רואים בפרופילים של אנשים בפייסבוק, אז בואו ונתחיל עם מה שפשוט מביך (אגב, כל המצוין בהמשך הוא אמיתי לגמרי ויש אנשים- כן, אתם יודעים מי אתם...! שאלה, למרבה הזוועה, תמונות הפרופיל שלהם בלינקדין):
- נשים בשמלות כלה
- נשים בביקיני (או בכל סוג אחר של בגד ים)
- גברים או נשים בתמונות אמנותיות למיניהן
- תמונות של דמויות פיקטיביות או קריפיות (הג'וקר, למשל, מבטמן)
- לוגואים או דמויות מצוירות (אוואטרים)
- תמונות עם תינוקות, כלבים, בני זוג
- תמונות מטושטשות/חשוכות/כשהעיקר הוא הנוף והדמות קטנה ומרוחקת 
- תנוחות מוזרות
-משקפי שמש על העיניים

עכשיו כשהבנו מה לא, הגיע הזמן למה שכן ואם אפשר לעגן את ההמלצות במחקר אחד או שניים, למה לא?

***ובכן, פסיכולוגים מאוניברסיטת יורק בדקו 1000 פרופילים במטרה לבדוק מה יוצר רושם טוב ומצאו שבמבט מהיר על תמונה אנשים מושפעים מ 65 מאפיינים שונים, ביניהם- עד כמה האף ישר, מבנה עצמות הלחיים וכו'... הם הגיעו למספר מסקנות:
- אם אתם רוצים ליצור רושם של אנשים פתוחים ונגישים, האזור של הפה הוא החשוב ולכן חיוך הכרחי.
- ליצירת רושם צעיר- האזור של העיניים חשוב. במחקר אחר נמצא כי יש קשר ישיר בין עיניים גדולות למראה צעיר.
- ליצירת רושם סמכותי- אזור הגבות, עצמות הלחיים ושיפוע העין משפיעים. יש קשר ברור בין מראה גברי לבין רושם סמכותי (כן... עדיין...).

***נשים, כך תבחרנה תמונת פרופיל טובה לפייסבוק (וכזו שלא תהרוס לכן את חיפוש העבודה):
הפסיכולוגית האמריקאית אליזבת' דניאלס בדקה 118 פרופילים של בחורות בפייסבוק- מחצית מהן התהדרו בתמונת פרופיל סקסית והמחצית השניה בתמונה שמרנית יותר. המסקנות: נוקאאוט לתמונות השמרניות! הבחורות בעלות התמונה הייצוגית יותר יצרו רושם טוב יותר ב 3 קטגוריות שונות. הן נתפסו נאות יותר, חברותיות יותר ובעלות יכולת גבוהה יותר לעשות את העבודה כמו שצריך מבחינה מקצועית.

***האתר להיכרויות OkCupid בדק תמונות של 7100 פרופילים ומצא כי נשים יוצרות רושם טוב יותר אם הן מביטות ישר למצלמה ואילו גברים יוצרים רושם טוב יותר כשהם מביטים על משהו אחר ולא ישירות למצלמה.

*** אז, בשורה התחתונה, איך לבחור תמונת פרופיל מנצחת ללינקדאין? בדיוק כך:
- תמונת פנים ברורה, עד הכתפיים- לא רק ראש חתוך (נראה תלוש ומוזר) וגם לא תמונת גוף מלאה.
- חיוך מלא (בשילוב השיניים!)- לא צחוק, אלא חיוך שופע. מסתבר שלתמונות חיוך משולבות שיניים יש סיכוי כפול ליצור רושם של אדם חביב בהשוואה לחיוך ללא שיניים.
- חולצה כהה
- עיניים קצת מכווצות- עיניים פעורות יוצרות רושם מפחיד או חסר ביטחון ועיניים קצת מכווצות יוצרות רושם נינוח ובטוח.
- רקע בהיר
- ללא תוספים טקטיים- משקפי שמש או שיער שנופל על העיניים יצרו רושם פחות טוב לגבי המשתנים של יכולת (15% פחות) וכושר השפעה (8% פחות).


לסיכום: תמונה אחת כנראה באמת שווה הרבה יותר מ 1000 מילים, כך שאם השקעתם בתוכן בפרופיל שלכם ואין לכם בכלל תמונה או שיש לכם תמונה שלא עומדת בקריטריונים שכאן למעלה, טוב תעשו אם תחליפו אותה. ובהקדם! 

מחפשים עבודה? רוצים לדעת איך להשתמש טוב יותר ברשתות חברתיות בכלל ובלינקדאין בפרט בכדי קדם את החיפוש שלכם? פנו אלי לקביעת פגישת יעוץ:
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...