הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 ביולי 2015

מחקר מגלה: אלה 4 הסודות האסטרטגיים של מחפשי העבודה המצטיינים, שמוצאים עבודה ומהר!

image:1shots/FreeDigitalPhotos.net
לפעמים קשה לנו שלא להשוות את עצמנו לאחרים- אלה עשויים להיות אנשים שגדלנו איתם ולמדנו יחד בבית הספר, עובדים שניהלנו, קולגות שעבדו איתנו בתפקיד מקביל- באמת לא משנה במי מדובר, אם ניפגש לאחר מספר שנים יהיה לנו מאוד קשה שלא לבצע השוואות. "איך זה שמי שלמד איתי בכיתה והיה תלמיד כל כך גרוע הוא עכשיו מנהל של חברה ואני- שהייתי כזה תלמיד מצטיין- אפילו לא בדרך לתפקיד חצי בכיר?!" אתם תוהים... או "העובד הזה! אני לימדתי אותו את כל מה שהוא יודע כשגייסתי אותו לעבודה, איך ייתכן שעכשיו הוא מצליח יותר ממני?!". 

אין מה לעשות... כנראה שהמחשבות האלה טבעיות ואנושיות, למרות שבשורה התחתונה הן עושות לנו רק רע ובטח שאינן מקדמות.
אבל מעבר לקריירה, מחשבות כאלה עלולות לצוץ גם בחיפוש עבודה שהוא תהליך מורכב ודי לא נעים לאף אחד. אם יש לכם קולגה שמצא עבודה תוך חודש ואתם כבר חצי שנה מנסים להשיג ראיון עבודה אחד לפחות וללא הצלחה, ברור שתשוו את עצמכם אליו ולא תבינו מה לא בסדר אצלכם.

אם זוהי התחושה שלכם ואם אתם מרגישים מקופחים, חסרי מזל ולא מבינים איך זה ששמוליק מצא כבר מזמן עבודה ואילו אתם עדיין מחוסרי תעסוקה ויושבים חסרי ביטחון בבית, הפוסט הזה עבורכם.
למה?
כי ממש לפני מספר חודשים נערך מחקר שבדק "איך זה שהוא ולא אני?" או במילים אחרות- מה עשו כל מחפשי העבודה המצטיינים שהצליחו למצוא עבודה בפחות מחצי שנה, שאחרים אולי לא עושים?
אם תיישמו את אותן האסטרטגיות שהם ביצעו (והצליחו להם), תעלו את סיכויי ההצלחה שלכם, אז למה שלא תלמדו מנסיונם של אחרים?

The Career Advisory Bord הוקמו בשנת 2010 באוניברסיטת דברי האמריקאית ובארגון חברים בכירים מהתעשייה ומהאקדמיה ששמו לעצמם מטרה להגיע לתובנות מתוך זיהוי של טרנדים הקשורים לחיפוש עבודה ושניתן להפוך אותם לעצות אופרטיביות למחפשי העבודה. הם גם אלה שעומדים מאחורי המחקר שבוצע במרץ השנה  (2015) בקרב 589 מחפשי עבודה ממגוון תפקידים ותחומי התמחות. המחקר התמקד בעובדים שמצאו עבודה חדשה בשנה החולפת ושזומנו לראיון באותה החברה אליה התקבלו תוך פחות מ-6 חודשים מאז שהתחילו תהליך של חיפוש עבודה.
מטרת המחקר הייתה לנתח את ההתנהגות של מחפשי העבודה שמצאו עבודה, לבחון את האסטרטגיות בהן נקטו וגם את הכישורים והמיומנויות שלדעתם הובילו להצלחת החיפוש ולמציאת העבודה. את כל המסקנות והתובנות מהמחקר תמצאו כאן בהמשך. 
מוכנים? 

הנה: 4 הסודות של מחפשי העבודה המצטיינים שהתקבלו לעבודה תוך פחות מחצי שנה:

1. מחפשי עבודה מצטיינים הם סלקטיביים ומפוקסים במה שהם מחפשים: 
- יותר מ 50% עדכנו שהם פנו לפחות מאשר 5 משרות סה"כ, כ- 2/3 עדכנו שהם פנו לפחות מאשר 10 משרות סה"כ.
- 90% ממחפשי העבודה המצליחים הודו שהם מתאימים את קורות החיים לפני כל שליחה ולא פונים למשרה אם אינם מתאימים לפחות ב- 75%. 
- אסטרטגיית האיכות על פני כמות הוכיחה עצמה כמוצלחת משום ש-1/3 ממחפשי העבודה המצטיינים קיבלו זימונים לראיונות אצל יותר ממחצית מהחברות אליהן פנו (שזה באמת יחס גבוה!).
- כ 70% מהמצטיינים שלחו קורות חיים למשרה רק לאחר שחיטטו וחקרו ומצאו דרך אנשי קשר כמה שיותר מידע עליה ועל החברה.

2. השילוב של כישורים בינאישיים גבוהים, יחד עם התאמה ספציפית גבוהה לדרישות המשרה הוא השילוב המנצח:
- רוב המועמדים המצליחים התכוננו לפני כל ראיון עבודה על ידי קריאה לעומק של החומר שבאתר החברה ועל ידי ביצוע חיפושים רלוונטיים בגוגל.
- רוב המועמדים שלחו מכתב תודה לאחר הראיון.
- המחקר מצא שמנהלים מחפשים מועמדים שמתאימים לא פחות מ 100% לדרישות המשרה. זו הסיבה שכשמועמד מראה שהוא עשה את האקסטרה מייל (התאים קו"ח, הגיע מוכן מכל הבחינות לראיון העבודה ולמשרה הפתוחה הספציפית) הוא מוכיח שהוא האדם המתאים לה ביותר.

3. למצוא עבודה לא חייב להפוך לעבודה במשרה מלאה, אבל זה כן דורש הרבה השקעה:
- כמעט מחצית ממחפשי העבודה המצליחים (47%) השקיעו בין 1-3 שעות ביום בחיפוש.
- 73% הקפידו לתעד במדויק את חיפוש העבודה ואת המשרות והחברות אליהן פנו.

4. מחפשי העבודה המצטיינים לא התחבאו מאחורי האמצעים הדיגיטליים, להיפך, הם ניצלו כל הזדמנות להיראות וליצור קשרים עם אנשים:
- ממצא מפתיע: רוב מחפשי העבודה המצטיינים לא מצאו את העבודה שלהם דרך המדיה החברתית (וגם לא דרך לינקדאין).
- המצליחנים דווקא השתמשו בשילוב של טכניקות off-line של חיפוש עבודה: חברים, משפחה, מכרים רחוקים, אירועי נטוורקינג, כנסים מקצועיים.

גם אתם רוצים להיות מחפשי עבודה מצטיינים? רוצים למצוא עבודה במהירות וביעילות? למדו מנסיונם של אחרים ויישמו את הטיפים האלה ואם זה לא מספיק ואם זה עדיין קשה, אז... כנראה שכדאי לכם לפנות אלי ולתאם פגישת יעוץ לחיפוש עבודה. 

לא תאמינו כמה טיפים יצירתיים לייעול תהליך חיפוש העבודה תקבלו ממני כשתקבעו פגישת יעוץ. מוזמנים ליצור קשר לקבלת פרטים על פגישת הייעוץ לחיפוש עבודה, כתיבת קו"ח, הכנה לראיונות, שימוש מתקדם בלינקדאין ושיטות חיפוש מקוריות:
מאיה בוכניק: 054-7380310
או במייל: maya.bouhnik@gmail.com


Google+

7 תגובות:

  1. נושא מכתב התודה הוא מעניין - אך אולי תלוי מדינה - בארץ לא נתקלתי במועמדים שעשו זאת, ולא בטוח אם יתקבל היטב בתרבות האנטי-פורמאלית הישראלית.
    (מרבית המנהלים עשויים לראות בכך עומס מיותר, או במקרה הטוב נקודה לגיחוך)
    קובי

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הסוגיה הידועה: "אם כולם יקפצו מהחלון, אז גם אתה?". זה שאנשים לא נוהגים לעשות משהו או כן עושים משהו, לא אומר שהם צודקים. להיפך- בדיוק כך יוצרים בידול ויתרון יחסי על פני אחרים. ברור שצריך לעשות את זה בטאקט, בזמן הנכון ובאופן שלא יגרום לאנשים לחשוב "איזה איש מוזר ומגוחך המועמד הזה!" ואם עושים את זה כמו שצריך- זה רק יכול להוות ערך מוסף.

      מחק
    2. מכתב תודה הוא בהחלט תלוי מדינה, הוא מאוד מקובלבארה"ב.
      חיפוש בגוגל של job interview thank you letter יניב הרבה תוצאות.
      לא מקובל (לפחות כרגע) בארץ .

      מחק
  2. הכול יפה ונכון רק לא בישראל ... מכתב תודה ? למי ? לזה שלא חזר אלי להגיד לי אם התקבלתי או לא ? (כנראה שלא ) , לפנות למשרות שרק רלוונתיות למה שאתה מחפש ? זה נחמד אבל בין מה שכתוב לבין מה שבפועל השמיים זה הגבול התחתון ... וסעיף 4 כן נו חברים ומשפחה זה באמת הכי עוזר על זה אין ספק ... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הנה מקרה קלאסי של הביצה והתרנגולת... שום דבר לא ישתנה ולא ישתפר ב"חוויית" הגיוס לתפקיד, מבלי שזה יהיה דו-סיטרי... החוויה הלא טובה של מועמדים לעבודה נובעת מאילוצים של זמן, כסף וכ"א ולא מרוע לב או חוסר מקצועיות. ברגע שצד אחד בתוך הנוסחה יתחיל לשנות, בהתאם יגיעו שינויים גם מכיוון הצד השני. כל עוד מועמדים ישלחו קורות חיים לכל משרה (לרבות לא מתאימות בכלל) וכל עוד מחלקות הגיוס יצטרכו להתמודד עם ערימות של קורות חיים שרובם אינם מתאימים לדרישות המשרה- כך הדרישות בתיאורי המשרות תהיינה מדויקות וספציפיות יותר ויותר, כך יגבר השימוש באמצעים אוטומטיים לשם חיסכון בזמן וכך כל התהליך ילך ויאבד מהאנושיות שלו עוד יותר. צריך 2 לטנגו... וכדי שמשהו ישתנה ולחיוב- שני הצדדים צריכים להתחיל לשנות הרגלים ישנים. איזה צד יהיה הראשון? התרנגולת או הביצה? זה כבר לא באמת משנה... העיקר שאחד מהם יעשה את הצעד הראשון...

      מחק
    2. זה לא נכון מה שאת אומרת ... ממש לא ... הגישה היום זה שאתה צריך לבוא מוכן מהבית ויודע הכול ... וזה לא יקרה לעולם ... חברות צריכות להבין שצריך ללמד וזה מה יש אנשים יוצאים מהאקדמיה ללא ידוע מהותי וזה לא ישתנה ... הגישה הישראלית סורי היא פח אשפה ... "אין זמן " , רוצים הכול עכשיו ואין סיבה שאני ישקיעה בך ... וזה גישה רעה מאוד . לא משנה מה אני יעשה או חברי ( ויש לי כמה באותה סירה ) ואנחנו מקבלים את התשובות האלו לפחות 3פעמים ביום ... חסר ניסיון ?? אנחנו צריכים משהו לפחות 3 שנים ... ואני לא מדבר על זה שאתה הולך לראיון ואפילו להחזיר תשובה זה ממש מורכב ... ( שלא נדבר על חוק ) אז אין פה דו סיטרי יש פה חד חד סיטרי ובצער הלב בחו"ל זה לא כך ... היחס הוא שהם צריכים אותי ואני צריך להוכיח את אצמי ... ופה זה בדיוק ההפך הם עושים לי טובה ואני צריך להגיד תודה ... וזה תקלה קשה !

      מחק
    3. אני איתך ב-100%! כל מילה בסלע! אני אישית נתקל באינספור מודעות כאלו, שדורשים 3-10 שנות ניסיון, כאשר בפעול הענף התפתח רק לפני 10 שנים! איך בדיוק בוגר טרי ממוסד אקדמי או סטודנט אמור להיכנס לתעשייה עם דרישות כאלו (ואני מדבר על הרבה מאוד אנשים ללא קשרים או קומבינות משפחתיות...)?!?
      מה עוד, שמעסיקים בארץ כנראה עוד לא הפנימו, שכאשר הם בוחנים את המועמדים הפוטנציאלים לתפקיד, המועמדים עושים את אותו הדבר לגבי המעסיקים, כך ששאלות מסוג "איפה אתה רואה את עצמך בעוד X שנים?..." הן שאלות לא אובייקטיביות ולא לעניין בכלל, כי את אותו דבר אני יכול לשאול את במראיין "איפה אתה רואה את החברה...", והם ממש לא עושים לי או למישהו אחר טובה שטורחים מזמנם לראיין אנשים, כי כמו שהאנשים צריכים לעבוד כדי לשלם חשבונות, באותה המידה החברות זקוקות לעובדים כדי להתקיים!

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...