הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

מחפשים עבודה? כך תנצלו לטובתכם את החידוש האחרון בלינקדאין שמיועד למגייסים!

image:bplanet/FreeDigitalPhotos.net
הטיפ הזה הוא בעצם טריק ערמומי למדי, כזה שבו אתם מנצלים את היותי החפרפרת המרגלת שלכם שמביאה לכם מידע פנימי מעולמם של מנהלי הגיוס.

כידוע לכם LinkedIn לא קופאת על השמרים ומשחררת לטובת ציבור משתמשיה שינויים ועדכונים חדשות לבקרים. קשה מאוד לעקוב אחר כל השינויים האלה וקל מאוד לפספס את החשובים שבהם, אבל פה בדיוק אני נכנסת לתמונה והפעם באמתחתי עדכון חשוב שלינקדאין עשו בכדי לשפר את הפתרונות שהיא מציעה למגייסים המשלמים על פרופיל משודרג- פרופיל Recruiter. העדכון הזה משפיע לא רק על המגייסים עצמם, אלא באופן ישיר גם עליכם- מחפשי העבודה- וזו בדיוק הסיבה שבגללה נתכנסו כאן.

תכף אסביר הכל, אבל רגע אחד לפני זה בואו נתחיל דווקא עם מספר עובדות פשוטות:

1. לגייס עובדים לוקח המון זמן!
2. לאתר מועמדים פוטנציאלים לוקח עוד יותר זמן!
3. חברות מעסיקות דור חדש של מגייסים (המושג המדויק הוא Sourcing), שמקדישים שעות על גבי שעות בחיטוטים במעמקי הרשת, באיתור מועמדים פוטנציאלים, בהרחבת מקורות הגיוס, וב- head hunting של מועמדים טובים, גם כאלה שאינם מחפשים עבודה.
4. ואם כבר, אז כבר...: מעסיקים אפילו מעדיפים לגייס מועמדים שעובדים ולא את אלה שאינם מועסקים.
5. יש עובדים שלא מפסיקים לקבל הצעות מגונות בלינקדין (=הודעות ישירות עם הצעות עבודה ממעסיקים פוטנציאלים), לרוב מדובר באנשים שהניסיון שלהם מאוד מבוקש בשוק העבודה או לחילופין כאלה שיש להם ניסיון מאוד נישתי ונדיר או שילוב מיוחד ומגוון מאוד של ידע וניסיון- מעין 3 במחיר אחד.
6. ויש כאלה שלא. למעשה, רוב האנשים אינם מקבלים הצעות עבודה ישירות מהמגייסים בלינקדאין ואף לא קיבלו הצעה כזו מעולם, למרבה הצער.
7. מגייסים מאוד מאוד אוהבים לגייס עובדים חדשים בשיטת חבר מביא חבר. לפי הנתונים שמתפרסמים בלינקדאין עצמה- 80% מהמגייסים מוצאים את "חבר מביא חבר" כשיטת הגיוס המוצלחת ביותר ממספר רב של סיבות (תהליך הגיוס לוקח פחות זמן, "החברים של..." מגיעים עם מידע מקדים רחב יותר על הארגון והמשרה, הם מתאימים יותר לתרבות הארגונית, הם מתגלים כיעילים יותר מעובדים שגויסו בדרכים אחרות וגם...- מסתבר שהם יציבים יותר ונשארים לעבוד בחברה לתקופת זמן ארוכה יותר).

עכשיו, בואו ניקח את כל העובדות האלה יחד ונערבב אותן. זה בדיוק מה שעומד מאחורי LinkedIn Referrals- העדכון האחרון ששחררה לינקדאין לטובת מגייסי העובדים.
הכלי הזה מאפשר למגייסים לאתר מועמדים מתאימים למשרה פתוחה, באופן אוטומטי, על בסיס זיהוי הקשרים הראשונים של עובדי החברה שיש להם פרופיל בלינקדאין ו...שיש להם כישורים, מאפיינים, ידע מקצועי, ניסיון והשכלה דומים מאוד לאלה של אותם העובדים. 

מה יוצא מזה? יוצאים מזה מספר דברים שהם בבחינת WIN-WIN לכל הנוגעים בדבר:

- הכלי מאפשר למגייסים להסב את תשומת ליבם של העובדים לכך שיש להם מספר חברים שעשויים להתאים לעבודה בחברה וכך, מבלי שהם יתאמצו יותר מידי, העובדים יכולים להציע לאותם החברים לשמוע על האפשרויות הפתוחות בפניהם, במידה ויהיו מעוניינים בכך. לקבל שיתוף פעולה של עובדים במאמצי הגיוס בחברה זה לא כזה פשוט ובטח לא מובן מאליו ועל כן הפתרון הזה מעלה את הסבירות לשיתוף פעולה שכזה.
- עובדים שמפנים חברים שמתקבלים לעבודה בד"כ מקבלים בונוס כלשהו... הנה עוד סיבה טובה למסיבה!
- גם "החברים של..." נהנים מהעניין, כמובן, ומקבלים לפתח דלתם הצעת עבודה מבלי להתאמץ יותר מידי.

"נו, יופי-טופי..." אתם בטח חושבים עכשיו לעצמכם, "אבל איך לעזאזל זה רלוונטי אלי?!". זו שאלה מצויינת, אז הנה תשובתי:

1. אם אתם מחפשים עבודה, טוב יהיה אם תהיו כל הזמן עם היד על הדופק בכל מה שקשור לחידושים בתחום הזה (בתחום חיפוש העבודה), כי יש חידושים כל הזמן, כמו שאתם רואים. 
2. כדי לשפר את התהליך שאתם מבצעים במטרה למצוא עבודה, חשוב שתבינו שיש צד שני למטבע ושגם אצלו קורים דברים. ככל שתכירו טוב יותר מה קורה בצד השני, כך תוכלו לעדכן את הפעולות שאתם עושים בהתאם לזה, בכדי להעלות את הסיכויים לתפוס את תשומת הלב שלהם.
3. עכשיו שאתם יודעים שיש דבר כזה "פרופיל מגייס" בלינקדאין ושיש כלי כזה שמטרתו ליעל את ההגעה של המגייסים למועמדים שהם חברים של עובדים, דעו דבר נוסף: מגייסים יכולים להשתמש בפרופיל הלינקדאין של עובד כוכב בחברה ולנסות לשכפל אותו. משמע: מגייס יכול באופן אוטומטי להשתמש בפרופיל של עובד מוצלח ומוערך בחברה בכדי לאתר בלינקדאין עובדים עם כישורים דומים לשלו. קצת דומה לשכפול גנטי של הכבשה דולי (סתם, סתם! אתם לא כבשים, מה פתאום?!). המגייס יכתוב את שמו של העובד לשכפול, יבצע חיפוש והופס... יקבל רשימה של פרופילים דומים באופן אוטומטי. כמה פשוט- ככה קל!
4. בהתייחס לכל אלה, קבלו טיפ משולש:
א. הנה לכם עוד סיבה להגדיל ככל האפשר את רשת הקשרים שלכם בלינקדאין, לרבות יצירת קשרים מדרגה ראשונה עם אנשים שעובדים בחברות שאתם רוצים לעבוד בהן!
ב. הנה לכם עוד סיבה לחטט בפרופילים של עובדים בחברות שבהן אתם רוצים לעבוד, לקרוא היטב מה כתבו על עצמם ועל תפקידם הנוכחי ולקבל מזה השראה על התוכן שכדאי לכם להוסיף לפרופיל שלכם בכדי לעלות בחכה של המגייסים שמשתמשים בכלי שכרגע קראתם עליו. לא הכוונה לשקר ולכתוב תוכן על ניסיון שאין לכם! אבל כן לקבל כיוון מאוד ברור של איזה מידע כדאי לכתוב בפרופיל שלכם בכדי להיות דומים ככל האפשר לאלה שמבצעים כרגע את התפקיד בו אתם חושקים- זו ה-דרך למשוך תשומת לב של מגייסים ולקבל מהם פניה והצעה.
ג. והנה לכם עוד סיבה לרוץ עכשיו לעדכן את הפרופיל...!

אתם הבנתם את זה??
יופי!
בהצלחה! :)
ואם לא, אני כאן עבורכם ואשמח לתת לכם פרטים על פגישת הייעוץ לחיפוש עבודה!

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

5 תגובות:

  1. אם כולם יוסיפו את כולם ולכל אחד יהיו 100000000 חברים זו דרך מצוינת לחסל את הכלי הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, זו ממש לא המסקנה שיש להגיע אליה מהפוסט הזה... :). המטרה איננה שכולם יוסיפו את כולם. המטרה לבצע פעולות אסטרטגיות יותר בלינקדאין... כאלה שמנצלות באופן האופטימאלי את האפשרויות שפותח בפנינו הכלי הזה...

      מחק
  2. תודה מאיה. אחלה כתבה! :)
    י.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...