הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 5 ביוני 2016

עבודה: מתלבטים בין 2 אופציות עד שיוצא עשן? טיפ פשוט לקבלת החלטות!

image:aechan/FreeDigitalPhotos.net
כשהייתי ילדה הייתי תולעת ספרים של ממש. בחופש הגדול ההנאה הכי גדולה שלי הייתה ללכת לספריה הציבורית בשיא
החום ולמרות השמש הקופחת. 20 דקות הליכה לכל כיוון ואז... כניסה לגן עדן קריר עם עולם שלם של אפשרויות. הייתי מתלבטת לפחות שעה איזה ספר לבחור, רצה בהתרגשות חזרה הביתה בכדי לקרוא אותו בהקדם האפשרי, מסיימת אותו ו... חוזרת לספריה שוב אחר הצהריים בכדי לבחור לי ספר אחר. 
טוב, לפחות יצא מהתחביב הזה גם קצת ספורט...

אני לא יודעת אם הכרתם את סגנון הספרים הזה, אבל הייתה סדרה שלמה של ספרים שממש אהבתי- ספרים מיוחדים: ההתחלה הייתה רגילה- כמו בכל ספר רגיל, אבל בסוף הפרק הראשון היה צריך להחליט באיזה המשך בוחרים מתוך 4-5 אפשרויות. על פי הבחירה, היה צריך לקפוץ לעמוד המתאים ולהמשיך לקרוא משם. כך זה המשיך- הקורא בעצם בוחר את קו העלילה לאורך כל הספר, דומה קצת לסרט "דלתות מסתובבות", כשלכל בחירה נוספת שהוא עושה יש כמובן השלכות על ההמשך ועל הסוף של הסיפור.
כל כך אהבתי את הספרים האלה שקראתי אותם, כמובן, מספר פעמים- בכל פעם בוחרת המשך אחר ומקפידה שלא לפספס שום אופציה ושום סוף.

בחיים, לצערנו, אין לנו את המותרות האלה של לנסות את כל האופציות. אנחנו צריכים לבחור אחת ולקוות שזו ההחלטה הנכונה. כך גם בקריירה ובחיפוש עבודה- יש צ'אנס אחד להגיב, דרך אחת לבחור מתוך שלל של שבילים אפשריים והרבה מאוד סופים שאין לנו שום דרך לנבא אותם- חוץ מלקוות לטוב.

זו גם הסיבה לכך שגם אחרי שאני פוגשת מחפשי עבודה ואנחנו עובדים יחד על קורות החיים או על הכנה לראיונות- ההתלבטויות שלהם לא מסתיימות ואני מוצאת את עצמי עונה לעוד ועוד שאלות במהלך הדרך- "הודעתי לבוס שלי שאני עוזב והוא הציע להעלות לי את השכר אם אשאר, האם כדאי לי או שאולי לעזוב ודי?", "הייתי בראיון וממש מצא חן בעיני. עדיין לא חזרו אלי משם ואני מתחילה להילחץ. להתקשר ולברר או שזה רק יהרוס?", "נתתי תשובה שלילית לחברה כלשהי ועכשיו התחרטתי. עשיתי טעות... האם ליזום פניה ולנסות לתקן את המצב או שכבר פיספסתי את הרכבת הזו?", "קיבלתי 2 הצעות עבודה. מה לעשות? איך להחליט באיזו לבחור?!". 

אז מה אתכם? גם אתם מכירים את ההתלבטויות האלה שטוחנים אותן מכל הכיוונים ושלא מובילות לשום מקום פרט למיגרנה קטלנית? מעבר לזה שהן עלולות להוביל לחוסר החלטה ולתקיעות, הן גם מובילות פעמים רבות לתחושות עמוקות של חרטה ולמסקנה שטעינו ושהיינו צריכים לבחור באופציה השנייה. 
נשמע מוכר? אם כן, טוב שאתם כאן...

הנה פתרון פשוט. הוא אמנם לא יפתור לכם את כל הצרות בחיים- תשכחו מזה...! אבל כן יסייע לכם ביצירת "תרשים זרימה מחשבתי" שיקל על ביצוע ההחלטה:

לפני שאתם מחליטים, השלימו את המשפטים עם הנושא שלגביו אתם מתלבטים ואז ענו בכתב על 4 השאלות בכנות המרבית ובזריזות- פשוט את מה שקופץ לכם לראש באופן אינטואיטיבי. לשם הדוגמה, ניקח את ההתלבטות אם לעזוב את מקום העבודה או להישאר:

1. מה יקרה אם אני _______ ?
(למשל: מה יקרה אם אני אעזוב את העבודה?)

2. מה יקרה אם אני לא _________?
(למשל: מה יקרה אם אני לא אעזוב את העבודה?)

3. מה לא יקרה אם אני __________ ?
(למשל: מה לא יקרה אם אעזוב את העבודה?)

4. מה לא יקרה אם אני לא _________?
(למשל: מה לא יקרה אם לא אעזוב את העבודה?)

עכשיו קראו את התשובות ושאלו את עצמכם את השאלות הנוספות הבאות:

1. האם הערכתם את הסיטואציה באופן ריאלי?
2. מהן האלטרנטיבות?
3. מה יקרה אם תחליטו שלא להחליט ולא תעשו כלום?
4. מה תרוויחו או תפסידו מזה?

לא עזר? עדיין מתלבטים ומסתבכים? כנראה שאין מנוס... אלא ל...:
ניהול קריירה וגם תהליך חיפוש העבודה כוללים אינספור התלבטויות קטנות וגם גדולות ולפעמים רק דעה מקצועית ואובייקטיבית תגרום לאסימונים ליפול.
maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

3 תגובות:

  1. אל תודיע על עזיבה לפני שהחלטת. אם החלטת והודעת, אל תחזור בך. העלאת שכר בעקבות הודעה על עזיבה מטרתה אחת: לתת לבוס למצוא מחליף. אל תצפה לקבל פרויקטים מענינים או יוקרתיים. חתמת על תקופת חפיפה.

    השבמחק
  2. מסכים עם התגובה מעלי - אם עד עכשיו הבוס לא "שימר" אותך אז עכשיו פתאום הוא יהפוך לפייה הטובה?
    לחלוטין המטרה היא להחזיק אותך עד שימצא מישהו אחר שהרי עכשיו אתה תיחשב עובד "בעייתי"....

    מעניין מה מאיה חושב על זה? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי את מה שאני חושבת על זה דווקא בפוסט קודם... :) הנה פה- http://careertips4geeks.blogspot.co.il/2016/05/blog-post.html

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...