הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 ביוני 2016

בדקו: עד כמה משכנעים אתם? ואיך אתם יכולים לשכנע חזק יותר בראיונות עבודה?

image:ratch0013/FreeDigitalPhotos.net
אחת מההצהרות שאני שומעת ממחפשי עבודה כמעט בכל יום היא: "נו, מה לעשות?! אני לא איש מכירות... אני לא טוב בזה
ומעולם לא הייתי...".
נשמע לכם מוכר? אם כן, אני חותמת לכם שדי קשה לכם בכל פעם שאתם צריכים לחפש עבודה.

ולמה? 
משום שבכל תהליך של חיפוש עבודה חייב להתנהל קמפיין מהודק של מכירה עצמית. הראשון לא יצלח ללא השני (אלא אם כן יש לכם מזל בחיים ודברים קורים לכם מעצמם).
לדעת למכור, משמעו- להכיר היטב את טבעו של האדם ולדעת לשכנע, לדעת ללחוץ על הכפתורים הנכונים, לדעת להוביל את השיחה לשביל הכי טוב עבורנו. יש אולי מעטים שנולדים עם היכולת המופלאה הזו, כל השאר- יצטרכו ללמוד אותה.

אז מה דעתכם? אתם יודעים לשכנע? אתם מכירים את כל הטריקים הקטנים והבלתי מורגשים שיובילו את בן שיחכם למקום אליו אתם רוצים שיגיע? מה דעתכם לבחון את עצמכם?

קראתי עכשיו מאמר מעניין של הפרופסור לפסיכולוגיה ולשיווק- Robert Cialdini, אני בטוחה שרובכם כבר מכירים אותו, אבל מי שלא- מוזמן לצפות בערוץ המעניין שלו ביו-טיוב. בכל מקרה, הוא בנה מבחן ארוך לבדיקה עצמית ובחרתי משם מספר שאלות לדוגמה. ענו על השאלון הקצרצר ולאחר מכן בדקו את הציון שקיבלתם וגלו עד כמה אתם פלסטלינה בידיהם של אחרים או לחילופין- עד כמה אתם יודעים לשלוט על השיחה ולתמרן אותה לטובתכם. במילים אחרות: עד כמה אתם משכנעים?

1. אתם בראיון עבודה ונשאלים בנוגע לחוזקות ולחולשות שלכם. באיזה סדר תציגו את החולשות?
א. אחרי שאספר על החוזקות.
ב. אתחיל בחולשות ואחרי זה אדבר על החוזקות.
ג. חולשות? איזה חולשות?!

2. אתם רוצים לקבל את תמיכתו של קולגה, שימליץ עליכם לקבל קידום בתפקיד. הדרך האפקטיבית ביותר לדעתכם היא:
א. לבקש ממנו לחשוב על טיעון אחד או שניים שלדעתם הקידום מגיע לכם.
ב. לבקש ממנו לחשוב על 3-4 טיעונים לכך שהקידום מגיע לכם.
ג. לבקש ממנו לחשוב על כמה שיותר טיעונים לכך שהקידום מגיע לכם.

3. בראיון העבודה שואלים אתכם: למה לדעתך את/ה המועמד/ת הכי מתאימה לתפקיד? באיזו מהירות דיבור תענו על השאלה?
א. כדאי לשים קצת גז ולדבר מהר יותר.
ב. צריך לדבר במהירות הרגילה.
ג. זה הזמן לדבר לאט יותר.

4. אתם מסייעים לקולגה בביצוע מטלה כלשהי בעבודה והוא מודה לכם על כך. מהו הדבר הנכון ביותר להגיד לו לאחר שהודה לכם?
א. בשמחה, אני תמיד שמח/ה לעזור.
ב. נו, עכשיו אתה חייב לי...
ג. אין בעיה, אני בטוח שכשאני אזדקק לעזרה בעתיד, גם אתה תעזור לי.

התשובות הנכונות:
1:ב, 2:א, 3:ג, 4:ג. 

תוצאות:
3-4 תשובות נכונות: אתם בהחלט יודעים לשכנע!
1-2 תשובות נכונות: אתם יכולים להשתפר...
0 תשובות נכונות: היי, יש לנו אחלה רכב למכור לכם... תתקשרו עכשיו! ;-)

טוב, צחוק בצד... כי זה באמת נושא חשוב שמשפיע לנו על כל תחומי החיים, לא רק על חיפוש עבודה. 
אז מה אתם חייבים לדעת כדי לשפר את כושר השכנוע שלכם? מספר דברים:

1. בני אדם לא אוהבים שמתמרנים אותם. הם אוהבים לחשוב שהם שולטים בגורלם, שהם מחליטים, שלאחרים אין יכולת השפעה עליהם. 

2. אבל זה לא נכון, משום שאנחנו מושפעים כל הזמן על ידי אחרים, לרוב אפילו לא מרגישים ולא מודעים לזה.

3. ארבעה טיפים לשיפור כושר השכנוע שלכם מבית Robert Cialdini: 

- היו הראשונים לתת: עזרו לאחרים ככל שאתם יכולים וצרו מערכת יחסים שתוביל אותם להרגיש "חובה" לסייע לכם בעתיד (מבלי שתצטרכו לדבר על זה או לבקש...).

- היו מוכנים להודות בחולשות קטנות בכדי ליצור רושם של מהיימנים ואמינים יותר.

- למדו להצביע לא רק על מה שיצא לאחרים, אם: יקבלו אתכם לעבודה/ישפרו לכם את השכר/יקדמו אתכם... אלא גם על מה שהם עלולים להפסיד אם לא יעשו זאת.

- חקרו מראש ואספו כמה שיותר מידע על החברה שאתם מתראיינים בה, על המראיין שלכם, על ההוא שאתם רוצים לעשות איתו עסקים. חפשו מכנה משותף ושלבו את התוכן הזה במהלך השיחה או הראיון. במקום רק לעסוק בשורה התחתונה- הקדישו זמן גם ליצירת כימיה בינאישית ולבונדינג...

- אספו כל הזמן המלצות, הוכחות ועדויות על הצלחות שלכם מאחרים. למשל, הידעתם? ניסוי שנעשה בבית מלון מצא שאם שמים גלויה קטנה על המגבות בחדר "רוב האורחים במלון זה משתמשים מספר פעמים במגבות וחוסכים אנרגיה"- יש לכך יכולת השפעה גדולה על כל האורחים וזה מוביל לחיסכון. למה? משום שמה שאחרים עושים ומה הם חושבים משפיע מאוד על איך שאנחנו נתנהג ועל ההחלטות שלנו. זו גם הסיבה לכך שאנחנו קוראים ביקורות על בתי מלון לפני שבוחרים לאן לנסוע, קוראים ביקורות על מסעדות לפני שבוחרים היכן לסעוד, מעדיפים לחכות בתור של 10 אנשים למסעדה מאשר לאכול בזו שליד שהיא ריקה וגם... רוצים לדבר עם ממליצים לפני שמקבלים עובד לעבודה...


עדיין לא השתכנעתם שגם אתם מסוגלים לשכנע בראיונות עבודה? כנראה שאתם זקוקים לסיוע... לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה או תכנון קריירה ולתיאום
maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

תגובה 1:

  1. מעניין, תודה :)
    לא נוח לי עם "הוראות הפעלה", מכיוון שקשה ליישם התנהגות שונה "מובלת מחשבה", וכן המיקוד הוא על סימפטומים ובעצם לא הרווחתי שינוי פנימי (כמו אקמול).

    באופן אישי אני מעדיף להתיחס לסימפטומים בהערכה, כאל מורי דרך.
    הרי ברור שאם ארגיש יותר ערך פנימי אמיתי, ויותר אהבה עצמית,
    כושר השכנוע שלי יגדל באופן טבעי.
    לדוגמה, אם אני אוהב את עצמי ונעים לי עם עצמי, וישאלו אותי "למה לדעתך את/ה המועמד/ת הכי מתאימה לתפקיד?"
    אוכל לענות בטבעיות: "אני ממש אוהב לעבוד איתי".
    יום נעים,
    עמרי

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...