הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 19 ביוני 2016

קאט דה בולשיט! ותמחקו כבר את שורת המטרה מקורות החיים שלכם

image:digitalart/FreeDigitalPhotos.net
אמא שלי ממש לא אוהבת להיכנס לרשתות הפארם. למה? כי תוך שניות עטות עליה כל מוכרות הקוסמטיקה, הטיפוח
והבשמים ומנסות לשדל אותה לקנות את תחליב הלחות, שאי אפשר בלעדיו, או את הבושם ההוא החדש שבדיוק עכשיו יצא. היא ממש לא אוהבת את זה, לא נעים לה להגיד "לא" והמוכרות שמריחות את זה, נצמדות ולא עוזבות. זו גם הסיבה שהיא משתדלת להדיר רגליה ככל האפשר מהחנויות האלה, אבל כשאין לה ברירה והיא ממש חייבת, היא סיגלה לעצמה הליכה נמרצת ופרצוף חדור מטרה שמטרתם להדוף מראש עוד לפני שבוצע איזשהו נסיון תקיפה.

אבל עד כמה שהמוכרות האלה משוועות לביצוע מכירה וברור לנו שהן מקבלות בונוסים עבור מכירות, לא תשמעו מהן מודות בזה, נכון? הן יהללו את הקרם הזה שעושה פלאים לקמטים, יבטיחו לנו הרים וגבעות, יציעו לנו לנסות, ישפריצו עלינו את הבושם, יביאו קופון שהחביאו במגירה כדי שנהנה מהנחה שאפילו לא ידענו שקיימת ואף ישלפו דוגמיות מאחורי הדלפק- כאלה שהמנוסות שבינינו יודעות שיש בערימות ממש שם מתחת ושמיועדות רק לאלה שהמוכרות חפצות ביקרן. 
עכשיו, בואו ונדמיין שהמוכרות האלה יגידו לנו פשוט את האמת בפנים: במקום כל הסלטות האלה שהן עושות באוויר במאמץ לשכנע אותנו לקנות, למה שפשוט לא יגידו: "יאללה, תוציאי כבר את הארנק ופשוט תקני. למה? כי אני אקבל על זה בונוס ואני ממש צריכה את זה עכשיו, את יודעת... המשכנתה לוחצת וכל זה...".

האם זה יעבוד עלינו יותר? האם לבנו הרחום ידחוף אותנו לשלוף כרטיס אשראי לטובת המשכנתה התופחת של המוכרת? 
איכשהו נראה לי שאני יכולה לנחש את התשובה שלכם: "ברור שלא!" אתם תענו לי... " "מה לי ולה? מה אכפת לי בכלל מה היא רוצה ומה היא צריכה ומה אכפת לי מהבונוס שלה? וחוץ מזה משכנתה לוחצת יש גם לי, ותודה רבה באמת".

אבל איך כל זה מתחבר לקורות החיים שלכם ולחיפוש עבודה? 
טה דאם! הנה זה בא:
זה אמנם מופיע בשכיחות פחות גבוהה מאשר בעבר, אבל אני עדיין נתקלת בקורות חיים שמופיעה בהן שורת ה objective- שורת המטרה. נו.. אותה שורה שבה מחפש העבודה מפרט מה הוא מחפש. לעיתים הוא יצהיר שהוא מחפש משרה מעניינת ומאתגרת. לעיתים הוא יפרט שהוא מחפש מקום בו יבואו לידי ביטוי כל כישוריו. לפעמים הוא יציין בדיוק את הטייטל הספציפי של התפקיד הרצוי ולפעמים, טוב, לפעמים אפילו יוכיח שהוא מה זה לארג' ופתוח להצעות וימלא 2 שורות של טקסט ברשימה של כל המשרות שבאות מבחינתו בחשבון... 

עכשיו בואו, אני חייבת לשאול אתכם בדיוק את אותה השאלה ששאלתם אתם קודם בנוגע למוכרת הקוסמטיקה: "את מי לעזאזל מעניין מה מחפש העבודה הזה רוצה?" 
ולמה אני שואלת?
משום שבשני המקרים המוכר שם את עצמו במרכז הסיטואציה במקום להבין שמי שאמור להיות שם במרכז זה ממש לא הוא עצמו, אלא הקונה. כן... "בעל המאה, הוא בעל הדעה", זה שאוחז בארנק הוא זה שצריך להשתכנע לפתוח אותו והסיבה שהמוכר מאוד רוצה למכור- לעולם לא תגרום לו לעשות זאת. 

אז הנה הטיפ להיום והוא הבסיס של הבסיס של כל תהליכי המכירה ולא משנה מה אתם מוכרים (לרבות את עצמכם כשאתם מחפשים עבודה): בכל שלב של אינטראקציה ביניכם לבין הלקוח הפוטנציאלי (=המעסיק)- בקורות החיים או בכלל- שימו אותו במרכז, דמיינו מה כואב לו, מה חסר לו, מה הוא רוצה לשמוע, מה הוא צריך? וזה תוכן המסר שאתם אמורים להעביר לו- מה אתם מציעים לו? איך אתם פותרים לו את הבעיה? איך אתם מספקים את הצרכים שלו? 
אל תבינו אותי לא נכון- תהליך הגיוס הוא בחינה הדדית של שני הצדדים, אבל בסיטואציה הספציפית הזו ובשלב הכה ראשוני שהוא שליחת קורות החיים- בשלב הזה באמת שלמעסיק לא אכפת מה אתם מחפשים. אכפת לו מה אתם מספקים!

בקיצור...:
תעשו טובה ואם אחת מהאופציות שציינתי קודם עדיין מתנוססת על גבי קורות החיים שלכם- מיחקו אותה! אגב, לתת מספר אופציות של תפקידים אפשריים זו בעצמה לא אסטרטגיה נכונה- אתם צריכים להראות שאתם סגורים על עצמכם, יודעים בדיוק מה אתם רוצים ומה שאתם רוצים זה התפקיד שעל הפרק. ו... לציין שאתם מחפשים תפקיד מאתגר, כזה שתוכלו "לממש בו את כל כישוריכם ולתרום לחברה" זו סתם קלישאה ובזבוז של מקום יקר בקורות החיים. 
אז... פחות בולשיט ויותר ת'כלס, אוקיי? ;)

מבולבלים מכל הטיפים באינטרנט על כתיבת קורות חיים? זה אומר ככה וההוא טוען אחרת? כנראה שטיפים באינטרנט לא מספיקים וצריך לעשות סדר בבלגן... אז...:
maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

5 תגובות:

  1. מה לגבי לינקדין, האם לא כדאי לכתוב נגיד שאני מחפש עבודה בחברת סלולר או חברת WEB
    משהו כמו:
    QA Expert | Web | GUI | Integration - looking for a new job at a web company

    השבמחק
    תשובות
    1. יש הבדל גדול בין לינקדאין לבין קו"ח. אבל, לשאלתך: אפשר לציין שאתה מחפש עבודה בלינקדאין- אבל לא הייתי מציינת מה אני מחפשת כדי שהצעות ימשיכו להגיע ואני כבר אהיה זו שבוררת אותם ולא להיפך. גם ככה ההצעות אמורות להיות קרובות לתחום העיסוק ולנסיון הנרכש- לא הגיוני שמגייסים יציעו תפקידים שאין להם שום קשר לרקע.

      מחק
  2. השאלה היא האם שורת המטרה הזאת לא אמורה למקד את המעסיק... נניח שאני מנהל פרויקטים ומחפש עבודה כמנהל פרויקטים. לא עדיף לכתוב זאת בצורה בולטת בראש קורות החיים? (גם ככה פונים אליי ומציעים לי עבודה כתוכניתן או מנתח מערכות...)

    השבמחק
  3. היי מוטי, קודם כל צריך לבדוק מדוע אתה מנהל פרוייקטים ולמרות זאת פונים אליך לתפקידי פיתוח. או שאתה שולח קורות חיים לתפקידים הללו או שהמסר שאתה מנהל פרוייקטים לא כתוב מספיק ברור בקורות החיים, אחרת באמת שאין שום הגיון שיציעו לך משרות כאלה. שנית, כשאתה פונה למשרה ספציפית ומציין את שמה ומספרה (אם פורסם) בנושא המייל- אתה כבר מכוון את הקורא למשרה הרצויה.
    במקרים שבהם אתה שולח קו"ח לחברות השמה או אאוטסורסינג- ניתן לציין בגוף המייל איזה תפקידים אופציונליים מבחינתך משום שלחברות האלה יש מגוון של משרות פתוחות והן משמשות כ"מתווכים" שלך וזה שונה מאוד מהמקרים בהם פונים למשרה in house...

    השבמחק
    תשובות
    1. קורות החיים שלי צועקים "מנהל פרוייקטים" אבל כנראה בגלל שמוזכרות בהן טכנולוגיות "אקזוטיות" בודקים אם אני יכול/ מוכן לעבוד כמפתח בטכנולוגיות אלה.
      כנראה צריך לתקן...תודה

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...