הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 24 ביולי 2016

אם הייתם כנים, כנראה שכך הייתם עונים לשאלה: מהן התכונות השליליות שלך

Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net
אני כל הזמן דוגמת מחפשי עבודה ובודקת האם השאלה האלמותית הזו ממשיכה להישאל בראיונות ומסתבר שכן... בהחלט כן. 

אז, יש את המראיינים המתחכמים שישאלו אתכם "מה את/ה צריך לשפר?" ויש את אלה שישאלו איזו ביקורת קיבלתם בתפקיד האחרון מהבוס שלכם ויש את אלה שישאלו "מה היית משנה בעצמך?" והמקוריים יותר ישאלו אתכם בעורמה: "ספר/י לי למה לא כדאי לי לקבל אותך לעבודה". כך או כך- כולם סקרנים לדעת מה תענו לשאלה המציקה הזו על התכונות השליליות ו...נו, נראה אתכם יוצאים טוב מהלופ הזה...

הנושא הזה עלה לאחרונה גם בשרשור מעניין באתר reddit ונכון לרגעים אלה כבר זכה ל 1149 תגובות ואני מניחה שכשתקראו את הפוסט הזה יהיו שם הרבה יותר. וזו השאלה שמישהו שאל שם: "אם הייתם כנים, מה באמת הייתם עונים בראיון עבודה על שאלת החולשה הגדולה ביותר שלכם?". 

התחלתי לנבור בין התגובות (משימה שלוקחת לא מעט זמן) והחלטתי לסכם עבורכם את התשובות המעניינות בפוסט הזה שהוא בעצם פרודיה שאני בטוחה שתצחיק את כל מי שאי פעם עבר ראיונות עבודה (ויש מישהו שלא?!).

לכו תדעו, אם אתם מאלה שחושבים שהם מושלמים וששום דבר רע בנוגע לעצמם לעולם לא עולה להם בראש, אז אולי אפילו תקבלו מהרשימה הזו איזושהי השראה... 
מצד שני, חלק מהתשובות פה כל כך גרועות שעדיף שלא תחזרו עליהן. ראו הוזהרתם! :)

אז מוכנים? הנה...:

1. יש לי זיכרון מעולה לעובדות לא חשובות, אבל זיכרון קצר במיוחד למה שהרגע אמרת לי.

2. אני שונא לדבר בטלפון.

3. אני נהיה עצבני באופן פתאומי וללא סיבה.

4. ככל שאני יותר זמן באותה עבודה, ככה המוטיבציה שלי יורדת. אני כמובן אעשה את המוטל עלי, אבל ללא שמחה או סיפוק. מקום עבודה בו אני פורח הוא מקום שממשיך כל הזמן לאתגר אותי.

5. ברגע שאני הופך ממש טוב במה שאני עושה, אני מתחיל להשתעמם ולחפש עבודה אחרת.

6. אני העובד שלעולם לא יבוא למנהל עם תלונות וקיטורים. מישהו מפקשש? מישהו מציק לאחר? לעולם לא תשמעו את זה ממני. אני מרכין את הראש וממשיך לעבוד. עד שאני ניגש למנהל עם מכתב ההתפטרות שלי.

7. אני לא אוהב לעבוד בצוות, אני מרגיש שחברי הצוות האחרים פשוט מאטים אותי ושאני לא יכול לסמוך עליהם.

8. אני משקיע רק עד הרמה שתמנע את פיטוריי.

9. אני פורח תחת לחץ, אבל קמל כשאין.

10. אני מעולה בראיונות עבודה ומרוב שמקסים, תמיד מתקבל בקלות. אבל, ברגע שאתחיל לעבוד תגלו שאני משעמם כמו אבן ותפסיקו לרצות לדבר איתי.

11. אם אני חושב שנוהל כלשהו בעבודה הוא מטופש, כנראה שלא אוכל לכבד אותו.

12. אני רק רוצה לשלם את החשבונות שלי. מעבר לזה באמת שלא אכפת לי מהחברה המטופשת שלכם.

13. קשה לי לסיים דברים שהתחלתי.

14. אני זקוק כל הזמן לאישור ולחיזוקים. גם על דברים שטותיים.

15. האמת היא שאני לא יודע להשתמש באקסל.

16. אני מעולה בעבודה, אבל גרוע בכל המסביב- טיולי חברה, ערבי גיבוש- כל אלה זה ממש לא אני. אני מגיע לעבוד ולא לעשות חברים חדשים.

17. אני מטפל במטלה רק כשזה נהפך לממש דחוף. עד אז, תשכחו מזה.

18. אני מדבר מהר מידי.

19. כשאני עובד- אני עובד מצוין, אבל לפחות פעמיים בחודש יש לי ימים כאלה שלא בא לי לעבוד, אז אני אתקשר עם תירוץ כלשהו ואשאר בבית לשרוץ על הספה שלי.

20. אני מאחר. כל. הזמן!

21. קשה לי לקום בבוקר.

22. אני לא אוהב לענות לשאלות כאלה בראיונות עבודה...

23. אני לא מסוגל לסבול עצלנות אצל הקולגות שלי.

24. אני מדבר יותר מידי.

25. אני כן מידי... תמיד אומר מה שחושב, גם אם זו לא דעה פופולארית...

26. קשה לי להישאר ער בישיבות. 

27. אני שונא לעשות פרזנטציות.

28. אני בעצם לא רוצה את העבודה הזו, או כל עבודה בעצם...

29. אני לא מסוגל לעבוד עם אנשים שלא שמים דיאודורנט.

30. בתחילת כל פרוייקט חדש ממש קשה לי להתניע. לוקח לי זמן כפול מאשר לאחרים להיכנס לקצב.

31. אני לא סובל כשצועקים. אם מישהו צועק עלי אני קופא.

32. אני מעדיף לעשות עבודה של 3 אנשים אחרים, מאשר לעבוד עם אחרים.

33. אני שונא לעבוד עם Windows.

34. כשאני מדבר מול קהל הלב שלי דופק כל כך מהר שאני בטוח שתיכף אתעלף.

35. אוף, מאיפה להתחיל?! 


**רוצים לקרוא את כל התגובות ברדיט? הקליקו פה

***ואם השאלה הזו עדיין מטרידה את מנוחתכם, אז הנה 2 פוסטים נוספים על הנושא, אבל הפעם רציניים יותר... :)
- אז איך באמת עונים לשאלה "מהן התכונות השליליות שלך?"


מרגישים לא מוכנים לראיונות עבודה? כנראה שכדאי לכם לתאם איתי פגישת הכנה.  
maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

תגובה 1:

  1. אחרי ששאלו אותי את זה בראיונות עבודה, החלטתי שהתכונה השלילית שלי היא שלחיות באמריקה מתאים לי יותר מבארץ. שם, באמריקה, אוכל לממש את העצה לעזוב ראיונות ששואלים בהם שאלות כאלה.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...