הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

זה הסוד שמסתתר מאחורי כל עובד שאוהב את העבודה שלו

Image courtesy of jesadaphorn at FreeDigitalPhotos.net
הפוסט הראשון בבלוג הזה נכתב ב 4/7/2009. בדיוק בתאריך שבו חוגגים בארה"ב את יום העצמאות, גם אני חוגגת עצמאות משל עצמי, כי הפוסט הזה הוביל בעצם להקמת העסק שלי.

נזכרתי בזה בזכות לינקדאין- האתר עדכן ברוב טובו את כל הקשרים ברשת שלי ש"מאיה בוכניק חוגגת יום הולדת 7 בעבודה" ובזכות כל המזל טובים שקיבלתי חיטטתי אחורנית בזמן וגיליתי ש...אכן! יום הולדת 7!

ולמה אני מספרת לכם את זה עכשיו? משום שהשבוע קראתי מאמר מעניין שכתב יזם סדרתי בשם Brett Farmiloe. קראתי בעיון את מה שכתב, חשבתי על התובנות שעלו ממנו בהקשר האישי שלי ו...וואלה! הזדהיתי עם כל מילה. זו גם הסיבה לכך שאני רוצה לחלוק אתכם את התובנות הללו ואני בטוחה שהן מועילות עבור כל מי שעדיין מחפש את עצמו מבחינה מקצועית וגם את כל מי שמחפש עבודה חדשה או מתכנן להקים עסק חדש.

בקיצור, מיודענו Brett ערך לפני 10 שנים מסע שטח ברחבי ארה"ב- הוא נכנס לרכב, העמיס מספר חברים ויחד הם חרשו את הכבישים וראיינו יותר מ 300 אנשי מקצוע בעלי קריירה מפוארת. מה הוביל למסע הזה? נתון סטטיסטי שהם קראו והדהים אותם על כך שיותר ממחצית מהאמריקאים שונאים את מה שעושים לפרנסתם. על כן, מטרת המסע הייתה לגלות מהו הסוד של האנשים שדווקא כן אוהבים את מה שהם עושים. הראיונות אוגדו לספר ולסדרה של הרצאות ובין המרואיינים היו למשל מעצב הנעליים של מייקל ג'ורדן ומנכ"ל MGM ואפילו מגדל עזים אחד שאף אחד לא מכיר, אבל שמאוד אוהב את העבודה שלו וגם את העזים (וזה הרי מה שחשוב בסופו של דבר). 

אז מה דעתכם?
מהו הסוד הכמוס הזה?

מסתבר מתוך כל מאות הראיונות הללו שיש תבנית חוזרת, סוג של נוסחה שעומדת מאחורי עסקים מצליחים, מועמדים מבוקשים לעבודה או אפילו קמפיינים שיווקיים טובים. כולם ניחנים בשילוב של 3 הגורמים הבאים:
1. סיפור- הלמה?
2. כישורים.
3. רשת קשרים.

אז מהו הסיפור? או ה"למה?" זו הסיבה שעומדת מאחורי הקמה של כל העסק, זו הסיבה שגורמת למועמד מסויים לעבודה לבלוט מבין עשרות מועמדים וזו הסיבה שגורמת לצרכן לקנות מוצר או שירות כלשהו. הסיפור הוא בעצם הבידול בהשוואה למוצרים או למועמדים או לעסקים אחרים. זה משהו פיקנטי, משהו שאנשים יכולים להתחבר אליו.

על כישורים לא צריך להרחיב יותר מידי- זו בעצם עסקת החבילה- המאפיינים של המוצר או השירות, התכונות האישיות, הידע והניסיון המקצועי של המועמד לעבודה. 

ואני בטוחה שהפרמטר השלישי- קשרים- לא מפתיע אף אחד. 

אז הנה לכם הסוד שעומד מאחורי כל אלה שעושים משהו שהם אוהבים: יש להם סיבה טובה לעשות את מה שהם עושים וזה הדלק שגורם להם להמשיך לנסוע/למכור/להוביל. יש להם את הכישורים הנדרשים להצלחה בתחום הזה, כי בכל זאת: “You gotta have skills to pay the bills.”ויש להם את הקשרים שמסייעים להם לגרום לדברים לקרות ולממש את המטרות.

ואם כבר יום הולדת 7, אז גם לי יש סיפור, שהוא בעצם ה"למה?" שלי: אחרי שנים רבות של עבודה בתחום הגיוס וההשמה החלטתי להקים את הבלוג הזה. למה? בגלל ששמתי לב שלמחפשי עבודה יש המון התלבטויות על כל צעד ושעל בחיפוש ושברוב המקרים אין להם עם מי להתייעץ ואין את מי לשאול. ובחיפוש עבודה כמו גם בקריירה- מספיקה טעות אחת קטנה בכדי לפספס פספוס גדול ויש שגיאות שמלוות בסייד אפקטס למשך שנים רבות. 

באותה התקופה ברשת היה מעט מאוד חומר בנושאי קורות חיים, ראיונות עבודה, לינקדאין וכו'... אז התחלתי לכתוב ולכתוב וראיתי כי טוב ו...אז... טוב, לצערי אז אבא שלי חלה ומצאתי את עצמי במשך שעות ואפילו חודשים בבתי חולים כשהדבר היחיד שמעביר לי את הזמן וגם את המחשבות הרעות הוא הכתיבה ולא רק, אלא גם הקשר הישיר עם אנשים שהתחילו לבקר כאן ולשלוח אלי שאלות. כך מצאתי את עצמי עונה במשך חודשים לכולם (בהתנדבות) וגם מקבלת עדכונים עם בשורות טובות מכאלה שיישמו ומצאו עבודה. חלפו להם החודשים והבנתי ש...היי! יש פה צורך אמיתי ללא היצע. וככה בעצם נולד העסק שלי. מאז, הרחבתי אותו גם לכתיבת תוכן (הרבה מאמרים בתחום באתרים שונים הם בעצם מאמרים שאני כתבתי, גם אם שמי לא מתנוסס עליהם- אז אם אתם נתקלים וזה נראה לכם מוכר מאיזשהו מקום- שתדעו למה) וגם לסדנאות. ואם זה מעניין מישהו אז אני יכולה בהחלט להכריז ש...: כן, אני מאלה שמה זה אוהבים את מה שהם עושים! :)

זה היה הסיפור שלי, מה הסיפור שלכם? כבר יש לכם כזה? אם כן, אשמח אם תשתפו אותו כאן למטה בתגובות ואם לא, אז... אולי זה בדיוק הזמן הנכון להתחיל לכתוב אותו?!

**בשבוע הבא חוזרים לשגרה עם פוסט שגרתי יותר...

maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

2 comments:

  1. מאיה,
    זה מורגש היטב שאת אוהבת את מה שאת עושה,
    על-אף שהיית מצויינת גם בהשמה... :)

    לעוד שנים רבות של כתיבה

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...