הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 4 בספטמבר 2016

ראיונות עבודה: 4 מסרים שבלעדיהם אין טעם לגשת לראיון

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net
מי אתם? 
כאלה שמתכננים ומתכוננים מראש לכל דבר או כאלה שמאמינים שיהיה בסדר?

עד לא מזמן, גם אם הייתם מאלה שזורמים ושמאמינים שהכל יסתדר בסוף, הייתם עשויים לצלוח ראיונות עבודה מבלי להתכונן יותר מידי. היה מספיק שתהיו אותנטיים, שתהיו כנים ושתענו ישר ולעניין בכדי שתקבלו זימון להמשך התהליך (בתנאי שאכן היה לכם ניסיון רלוונטי, כמובן). 

אבל, היום כבר לא מספיק ניסיון רלוונטי וגם בטח שלא מספיק להיות כנים ואותנטיים. היום התחרות על משרות פתוחות הרבה יותר קשה, יש הרבה יותר אנשים שגם הם רוצים ובדיוק את אותו התפקיד ונושפים לכם בעורף (במרבית התחומים), כך שקשה יותר להרשים את המראיינים. 
כן, זה מה יש... כל עוד לא מדובר בתפקיד רותח כמו DevOps או מפתח Android עומד בפני המעסיקים מבחר לא קטן של מועמדים פוטנציאלים. זו גם הסיבה שהגישה האדישה או זו שמאמינה שדברים יסתדרו מעצמם כבר פחות מוכיחה את עצמה. לפחות בכל הקשור לראיונות עבודה.

אז מה עושים?
קודם כל מבינים שצריך להתכונן מראש וגם שכמעט ולא מעשי לסמוך על סמוך, על המזל או על הארה שבדיוק תשרה עליכם במעמד ראיון העבודה. את ההכנה חייבים לעשות וגם אם לא שיננתם בעל פה (אגב, לדקלם כמו תוכי זה בהחלט לא מומלץ) תשובות אפשריות לכל השאלות שעשויות להישאל- עדיין תצטרכו להגיע לראיון העבודה מצוידים לפחות ב-4 מסרים חשובים. 

לאיזה מסרים אני מתכוונת? טוב... לשם כך אנחנו כאן. אבל עוד לפני זה, הנה אזהרה- אם אתם לא מתכוונים להעביר את המסרים הללו- אני ממליצה לכם בחום לחסוך לעצמכם את הזמן, את הכסף על הדלק ועל החניון ופשוט לוותר על הרעיון ולא לגשת לראיון.

אלה 4 המסרים שאתם חייבים להכין לפני כל ראיון ולהעביר אותם גם אם לא נשאלתם לגביהם באופן ישיר:

1. שיש לכם את כל מה שנדרש בכדי להצליח בתפקיד- זה הטיפ הבסיסי ביותר ולמרות זאת רבים שוכחים ממנו. אתם בראיון לא בכדי לספר על עצמכם באופן כללי- אתם שם בכדי לשכנע את המראיין שאתם מתאימים ספציפית לתפקיד שאליו אתם מתראיינים. לעולם אל תשכחו שיש הקשר ושהכל הוא בעצם יחסי- יחסי למשרה שעל הפרק. תפקידכם עוד לפני הראיון הוא לעשות דוקטורט ממש על תיאור המשרה: על כל משפט בו ועל כל מילה ואם אפשר אז גם מחקרון רחב יותר לא יזיק בכלל (אתר החברה, מכר שעבד שם, רשתות חברתיות, פורומים למיניהם) ולהכין את כל הטיעונים שמוכיחים שאתם המכסה הכי מתאים לסיר.

2. שאין למראיין שום סיבה להיות סקפטי- הבינו... המראיין מגיע לראיון בתחושות מעורבות. מצד אחד הוא מקווה מאוד שאתם האדם שיאייש את המשרה, מצד שני הוא לא נולד אתמול, הוא סקפטי לגבי הסיכוי שאתם חד הקרן הזה שהוא מחפש, כך שיש לו לא מעט ספקות. תפקידכם, אם כך, הוא לנטרל את כל סוגי הספקות הללו- את אלה שלכל מנהל עשויות להיות בנוגע לעובד חדש וגם את אלה שהן ספציפיות בנוגע אליכם (בגלל חוסר ידע במשהו, בגלל חוסר נסיון במשהו, בגלל קפיצות בין מקומות עבודה ובגלל אלף ואחד דברים אחרים שעלולים להטריד את מנוחתו).

3. שאתם מתאימים לתרבות הארגונית- המראיין רוצה לגלות אם אתם והחברה- הגודל שלה, האנשים שעובדים בה, שאר חברי הצוות, המנהלים וגם החזון, הערכים, דרכי ההתנהלות בה וה DNA שלה- תואמים ומתאימים אלה לאלה. המטרה היא יחסים לטווח ארוך וכיוון שכך עליכם להוכיח שקורצתם מהחומר הדומה. איך תוכלו לגלות מידע על כל אלה? חוזרת לטיפ הראשון- חטטו! ובנוסף, שימו לב לרמזים תוך כדי הראיון...: האם מרעיש שם והאנרגיה מתפרצת למסדרונות או ששקט כמו בית קברות? איזה רושם יוצר המראיין עצמו? איך הוא לבוש? מהו סגנון הראיון: נינוח ומחוייך או נוקשה ומרוחק?

4. שאתם יפים יותר מאשר הרזומה שלכם- פעם, ממש מזמן, כתבתי כאן פוסט שהמסר שלו היה- מראה, מראה שעל הקיר מי הכי יפה בעיר: הרזומה שלכם או אתם? וכתבתי אותו משום שלא פעם קורות החיים מייצרים ראיונות, משמע- משהו בהם מצא חן בעיני המראיין, אבל ראיון העבודה לא צולח. ולמה לא צולח? משום שקרה משהו בראיון שהוביל לאכזבה- פער כלשהו בין מה שנראה מבטיח על הנייר לבין בעליו של הרזומה והרושם שיצר במפגש הפרונטלי. אל תשכחו שבין היתר מטרת הראיון מבחינת המראיין היא לאשש את המידע שכתבתם בקורות החיים. בעוד שאת קורות החיים אולי שכתבתם כבר עשרות פעמים וצפו בהם (וגם נתנו טיפים והערות לשיפור) כבר לא מעט אנשים- קשה יותר לשכתב ולשנות, לפאר ולשדרג את מה שקורה בראיון. בראיון אתם כבר on your own! 
ועל כן: הקפידו לשמור על איזון בין הרושם שאתם יוצרים בקורות החיים לבין הרושם שיוצרים בראיונות העבודה והשתמשו בקורות החיים בתור טריילר לסרט האמיתי. 
בכדי שזה יקרה משהו שם צריך לייצר טיזינג ועניין וגם להשאיר טעם של עוד. העוד הזה אמור להתגלות במלוא תפארתו בראיון העבודה. במילים אחרות: בראיון תצטרכו להמשיך לספק את הסחורה, שבקורות החיים רמזתם שיש לכם, וגם לחזק את אותה ההבטחה במידע נוסף ומרשים אף יותר.
לא יודעים איך לעשות את זה?
ובכן...:
    | |
  /    \
    V
א. כנסו כנסו... ותעשו לייק לעמוד הפייסבוק שלי כדי להיות מעודכנים בכל התכנים החדשים וגם... טיפים למציאת עבודה שלא תמצאו בשום מקום אחר וכמובן הומור גיקי להפליא :) https://www.facebook.com/CareerTips4Geeks/

ב. קבעו פגישת יעוץ...:
maya.bouhnik@gmail.com  | 054-7380310

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...