הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 2 באוקטובר 2016

לא, אני לא מתחרטת על כלום: 4 טיפים לאלה שתמיד מתחרטים...

Image courtesy of zirconicusso at FreeDigitalPhotos.net
מכירים את האנשים האלה ששום דבר לא מספק אותם? נתקלתי בהם כבר בתקופת לימודיי באוניברסיטה- בעיקר בקורסים
לפסיכולוגיה (מעניין אם יש קשר...)- לאחר פרסום הציונים של מבחן כלשהו בעוד אני זרחתי משמחה שקיבלתי 92 (זה משום מה היה הציון שכמעט תמיד קיבלתי, לא משנה בכלל באיזה קורס היה המבחן) הם היו ממש בדיכאון. למה? כי לא קיבלו 100 או לפחות 98.  
כן, זה בטח נשמע לכם כמו... אוי-יו-יוי... אבל זו אמת לאמיתה.

אני מניחה שיש סיכוי גבוה שגם היום הם סוחבים איתם את חוסר שביעות הרצון הזה ובטוחה שכשהם מבצעים רכישה כלשהי, הם מאלה שחייבים לבדוק בעוד חנות ובעוד אתר באינטרנט כמה המוצר שכבר קנו עולה שם. 
למה הם עושים את זה? כנראה, כדי לוודא שעשו את ההחלטה הנכונה ולא יצאו פראיירים, חלילה... אני לעומתם, ברגע שרכשתי- סיימתי עם זה ומחקתי מהראש. אחרי שכבר קניתי, ממש לא אכפת לי אם בחנות כלשהי בעיר הסמוכה זה עולה 200 שקלים פחות או שלהפך- 100 שקלים יותר. כך או כך, מה בעצם יוצא מלגלות את זה? האם זה יכול לשנות את המציאות? כנראה שלא.

במילים אחרות, יש שני סוגים של בני אדם: אלה שמרוצים ממה שיש ואלה שלא- שתמיד רוצים להשיג את המקסימום. לא המצאתי את זה, יש לא מעט מחקרים שמוכיחים זאת.

אז מה אתם? מרוצים או שתמיד רוצים יותר? אני בטוחה שאתם יכולים לענות על זה בשליפה מהמותן, אבל אם אתם לא בטוחים, הנה מספר הצהרות שיגלו לכם את התשובה. עם איזו מהן אתם מזדהים?

1. בכל פעם שאני עושה החלטה, אני סקרנ/ית לדעת מה היה קורה אילו הייתי בוחר/ת אחרת.
2. בכל פעם שאני מבצע/ת בחירה, אני מנסה לגלות מידע בנוגע למה שקרה לאופציות האחרות. 
3. גם כשיש תוצאה טובה להחלטה שעשיתי, אני מרגיש/ה שנכשלתי אם אני מגלה שלאלטרנטיבות היו תוצאות טובות יותר.
4. כשאני מנסה להעריך את החיים שלי, אני תמיד חושב/ת גם על ההזדמנויות שוויתרתי עליהן.
5. ברגע שעשיתי בחירה, אני לא מסתכל/ת אחורנית.

אלה שתמיד רוצים להשיג את המקסימום הם אנשים שיש להם סטנדרטים גבוהים במיוחד, הם לא אוהבים לטעות, הם תמיד מכינים מראש שיעורי בית והם הרבה יותר רגישים ומשווים את עצמם לאחרים- תמיד דואגים שמא אנשים אחרים עשו החלטות טובות יותר מהם. לאנשים כאלה גם יהיה קשה יותר להיות מאושרים או לפחות מסופקים מהבחירות שלהם, מה שיוביל אותם באופן קבוע לתחושות של חרטה. 

העניין הוא שמה שהכי חשוב בכל הסיפור הזה זה לא אם אתם מאלה שמרוצים ומסתפקים או מאלה שלא ותמיד מתחרטים, מה שחשוב הוא לאן החרטה מובילה אתכם. והסיבה לכך היא שלחרטה יש 2 תוצאות אפשריות: 

א. חרטה עלולה להוביל לפגיעה בביטחון העצמי, לתחושה ש"אני כישלון" בכל דבר שאני עושה ולרצון להתחפר במיטה ולא לצאת ממנה יותר. 
ב. אבל חרטה גם עשויה להוביל לתוצאה אחרת- ללמידה מהטעות שעשינו- למידה שיהיה לה ערך רב עבורנו בהמשך הדרך ושתוביל לשינוי, לגדילה, לשיפור, אפילו למוטיבציה הרבה הרבה יותר גדולה!

אנחנו אלה שמחליטים לאן לקחת את זה ובאיזה שביל לבחור.

אז מה אני רוצה להגיד לכם בכל זה?

1. אני רוצה להגיד לכם שסוף של שנה ותחילתה של שנה חדשה הן זמן מעולה להסתכלות אחורה, קדימה וגם לצדדים. אבל הכי חשוב הוא שאם יש דברים שעשיתם השנה ואתם מתחרטים עליהם- נסו ללמוד מהם לקח ואל תבזבזו את ההתנסות הזו לריק.
2. אולי זה גם מסביר לכם קצת למה בראיונות עבודה רבים, המראיינים שואלים אתכם: "בהסתכלות אחורנית על הקריירה שלך, על מה את/ה מתחרט/ת?". אם אתם רוצים לענות כהלכה לשאלה הזו, אל תתחמקו והקפידו לציין את הלקח שלמדתם מאותו עניין (זוכרים? יש 2 תוצאות לחרטה, אבל רק אחת מהן מובילה לגדילה).
3. בקריירה תיתקלו בלא מעט מכשולים ואפילו בכישלונות. כך גם כשתחפשו עבודה ובעצם בכל תחום בחיים. וכשזה יקרה (וזה יקרה...!) תמיד זכרו את הציטוט הבא של דניס וויטלי- יועץ, סופר (בין היתר "הפסיכולוגיה של הניצחון") ומרצה ידוע על מוטיבציה. וזה הולך ככה: 
"הכישלון צריך להיות המורה שלנו...כישלון זו דחייה- לא תבוסה, זהו מעקף זמני- לא דרך ללא מוצא. ישנה רק דרך אחת להימנע מכישלון וזה אם לא נגיד שום דבר, לא נעשה שום דבר ולא נהיה שום דבר". 
אתם הבנתם את זה...?
4. אסיים כפי שהתחלתי את הפוסט הזה עם השיר של אדית פיאף: "לא, אני לא מתחרטת על כלום. זה שולם, נסחף, נשכח. אני שלמה עם העבר" ואאחל לכולם שנה טובה! שנה של התחלות חדשות, שנה של החלטות חדשות, תקווה והמון אופטימיות. ו... כמו שהיינו צועקים בילדות: "בלי ח-ר-טות!" :)
שיהיה לכם רק טוב וחג שמח!
ממני,
מאיה בוכניק

מרגישים שעכשיו זה הזמן להתחלה החדשה שלכם? לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך לגרום לדברים לקרות? זקוקים ליעוץ קריירה או חיפוש עבודה?
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

תגובה 1:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...