הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 27 בנובמבר 2016

4 פעמים שאתם יורים לעצמכם ברגל כשקורות החיים שלכם מכווצים בעמוד אחד

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net
כן, אני יודעת... דון קישוט הוא דמות בדויה שסבלה מהזיות ובזבזה את זמנה במלחמה בטחנות רוח. באמת שזה לא פשוט להילחם בהן ומי יודע טוב יותר ממני? 

ואיך אני יודעת את זה? טוב... כבר 8 שנים אני מנסה לשכנע אנשים להפסיק לנהור אחרי העדר ולזנוח את ההנחיה ההזויה הזו שקורות חיים צריכים להיכתב על עמוד אחד בלבד.
לא משנה כמה בכירים אתם, לא משנה מה עברתם בקריירה שלכם- רובכם שומרי "חוק" ו...כן, חוק זה חוק! אם מישהו החליט- כולם עושים, בין אם זה הגיוני לבין אם לגמרי לא... נכון?

אז זהו, שלא נכון! לגמרי לא נכון!

בואו ונתחיל בזה: העולם לא יפסיק להסתובב אם קורות החיים שלכם יהיו ארוכים מעמוד אחד. גם לגמרי לא הגיוני שמגייסים יפסלו מועמדים רלוונטיים רק בגלל העובדה שקורות החיים שלהם הם באורך של... (אויה! צרה צרורה!) עמוד ורבע או וחצי. 
בינינו, אילו שטויות אלה? ואם אלה שטויות, אז למה רוב מחפשי העבודה עדיין עושים את כל סוגי הסלטות באוויר בכדי לדחוס פיל למכונית חיפושית? האמינו לי- מגייסים יותר שונאים קורות חיים דחוסים, צפופים וגושיים מאשר קורות חיים ארוכים, אבל מרווחים יותר ונעימים יותר לקריאה.

עכשיו, שלא תבינו אותי לא נכון- זה לא אומר שקורות חיים צריכים להיות ארוכים כמגילה אינסופית או שמותר לכם להתחיל לבזבז את המקום היקר שבהם על מידע לא רלוונטי למשרה או על פרטים מיותרים. ממש לא! כל מי שכבר מכיר אותי ומי שפגשו אותי לייעוץ יודעים כמה אני מדגישה את כוחן של המילים- משמע עד כמה חשוב להשתמש במילים הנכונות והמדויקות גם בקורות החיים וגם בראיונות העבודה. אבל כשהאמצעי (=קורות החיים) הופך למטרה (=להכניס הכל לעמוד אחד) הולך לאיבוד הפוקוס מהמטרה האמיתית (=השגת זימונים לראיונות). וזימונים לראיונות לא יגיעו אם קורות החיים שלכם מוגבלים לעמוד אחד שלא לצורך.

זאת ועוד, אם אחד מהמקרים הבאים מוכר לכם היטב, אסור לכם (כן, ממש אסור!) להגביל את קורות החיים שלכם לעמוד אחד, כי זו לגמרי ירייה עצמית ברגל:

1. כשיש לכם יותר מ-5 שנות ניסיון. נו, באמת... האם זה הגיוני שלבוגר חסר ניסיון ולמנכ"ל בעל 30 שנות ניסיון יהיו קורות חיים באותו האורך? ברור שלא! אז למה זה קורה? בגלל אותו המיתוס/החוק שמישהו פעם קבע. התאימו את אורך קורות החיים שלכם לאורך הקריירה, אחרת אתם יכולים להיות בטוחים שהם לא ייצגו נאמנה את הניסיון והידע שרכשתם.

2. כשביצעתם יותר מאשר 3 תפקידים רציניים. כן...  אם במקביל ללימודים באוניברסיטה ביצעתם תפקידים משמעותיים, אולי אפילו קודם- בשירות הצבאי... כשבתפקידים שביצעתם השתתפתם בפרויקטים מורכבים, כשברזומה שלכם יותר מ-3 תפקידים שונים ומרשימים- אתם יכולים להיות בטוחים עוד לפני שניסיתם שכל הטקסט לא ייכנס בעמוד אחד. אז מה עושים? מקצצים במידע המרשים והחשוב? מקטינים את הפונט עד לרמה שהוא בלתי קריא? מבטלים רווחים בין פיסקאות? ממש לא! פשוט חורגים מעמוד...! נסו ותהנו... :)

3. כשהמקצוע שלכם טכני וכולל ערימות של מילות מפתח טכנולוגיות- כלים, סביבות עבודה, מערכות, בסיסי נתונים, רשתות ועוד... נסו לשאול איש IT איזה טכנולוגיות הוא מכיר... מבטיחה לכם שתצטרכו לפנות לפחות שעה מזמנכם בכדי שהוא יספיק לספר לכם הכל... ובאמת, ישנם מקצועות שבהם רק רשימת הבאזז וורדס תופסת לבדה עמוד שלם. אם זה המצב אצלכם- ברור שעמוד אחד לא יספיק לכתיבת קורות החיים. 

4. כשהמשרות אליהן אתם פונים מתפרשות בעצמן על פני עמוד או יותר- כן... אם אתם מחפשים עבודה כבר תקופה, אני בטוחה שכבר נתקלתם בחברות הללו שכל תיאור משרה שהן מפרסמות הוא כל כך מדויק וכל כך יורד לפרטים שלא תמצאו שום משרה שלהן שהתיאור שלה קצר יותר מעמוד שלם. אוקיאנוס של תיאורים, דרישות מקצועיות, השכלה והסמכות וגם כישורים ותכונות. עכשיו, דמיינו את המצב המשונה הבא שבו מועמד שולח קורות חיים שהם קצרים יותר מתיאור המשרה. לא מוזר? הרי ברור (מתמטיקה פשוטה) שאם שלו קצר יותר משלה- שידו על התחתונה מההתחלה ושבקורות החיים שלו חסר מידע.

לסיום, אנקדוטה...- כבר שנים שאני לוקחת שיעורי טניס. במשך השנים התחלפו לי לפחות 7-10 מאמנים ומדריכים. מה שמעניין בכל הסיפור הזה הוא שלכל אחד יש הערות אחרות עבורי. אחד הנחה אותי "אל תקפלי את המרפק", השני העיר ש"ראש המחבט חייב להיות למעלה", השלישי "שהוא חייב להיות למטה" והרביעי ש"אל תסובבי את פרק היד בסיום החבטה". כל אחד וההערות שלו... כשאני בטוחה שאצל כולם עשיתי בדיוק את אותן הטעויות (נו, מה לעשות? כנראה שקשה ללמד כלב זקן טריקים חדשים). 
ולמה אני מספרת לכם את זה? משום שמחפשי עבודה רבים אומרים לי את אותו הדבר: "נתנו לי כבר מלא טיפים לכתיבת קורות חיים, אבל כל אחד אמר לי משהו אחר. כבר אי אפשר לדעת מה נכון ומה לא!". והם צודקים... אנחנו לא עוסקים פה במתמטיקה, אלא בתחום רך יותר ואין כאן נכון אבסולוטי. אבל מה שכן אבסולוטי בתהליך חיפוש נכון הוא הפעלת הגיון בריא. 
אז... לפני שאתם מאמצים טיפ כזה או אחר- שקלו אותו בהיגיון... ואל תשכחו: מה שמתאים למחפש עבודה אחד לא בהכרח מתאים לשני...

מקבלים עשרות טיפים הפוכים מכל הכיוונים? צריכים לעשות סדר ולגלות מה מתאים ספציפית לכם? זקוקים לבדיקת קורות החיים? לפרטים נוספים על היעוץ ולתיאום פגישה:

 054-7380310 🖂  maya.bouhnik@gmail.com 🕿

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...