הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 19 בפברואר 2017

רוצים שיפתחו את קורות החיים שלכם? 10 אלמנטי חובה לטקסט של המייל המקדים

Image courtesy of bplanet at FreeDigitalPhotos.net
כמה אימיילים אתם מקבלים בכל שבוע? כמה בכל יום? כמה מהם אתם מספיקים לפתוח, לקרוא וגם להתייחס? 
כולנו אנשים עסוקים מאוד, חלקנו עוד יותר מאחרים... כולנו מקבלים עשרות, אם לא מאות מיילים בכל יום וממש משועבדים לתיבת המייל שלנו כשהמספר של המיילים הבלתי קרואים מסרב להצטמצם לא משנה מה אנחנו עושים...

כשמחפשים עבודה, המייל מקבל משמעות נוספת- רוב הפניות שאנחנו עושים לארגונים ולמשרות פתוחות מתבצע דרך המייל. הכלי הזה הוא האמצעי וגם התנאי לקבלת תגובה כלשהי מהמעסיקים, החל מרגע שליחת קורות החיים ודרך כל שלבי ההתקשרות עם המעסיק הפוטנציאלי, עד לקבלת החוזה.

אז איך משתמשים באמצעי הזה בדרך הנכונה והאופטימלית ביותר? יצאתי לצוד עבורכם את כל הטיפים האפשריים בנושא וחזרתי עם שלל רב וגם עם טיפים שהם מסקנות ממחקרים. אז מוכנים?
הנה 10 האלמנטים שהופכים כל מייל לכזה שלא רק נשלח וטובע בים של מיילים אחרים, אלא לכזה שגם מקבל תגובה:

- חוקרים של קרנגי מלון החליטו לבדוק את הסוגיה המסתורית- איך אנשים מחליטים איזה אימייל לפתוח? לאחר ביצוע תצפיות מעמיקות הם מצאו שני פרמטרים שמשפיעים במיוחד: תועלת או סקרנות בשורת ה subject. בתועלת הכוונה למסר הכי פשוט והכי אינפורמטיבי שאפשר- בלי התחכמויות מיותרות. זה אולי נשמע משעמם, אבל זה ישר ולעניין ופשוט עושה את העבודה. קחו למשל כותרת כמו: משה אבישי- מהנדס תוכנה: קורות חיים למשרה 1736 Java Developer. לפי תוצאות המחקר, למיילים עם כותרת אינפורמטיבית יש סיכוי גבוה (60-87%) להיפתח. ומה בנוגע לסקרנות? הסקרנות הרגה את החתול... וגם כנראה גורמת לאנשים לפתוח אימיילים. דרך אחת, למשל, לייצר סקרנות היא לנסח את שורת הנושא כשאלה. דרך אחרת היא לייצר פער במידע הקיים. אגב, בזמנו ברק אובמה השתמש בתכסיס הזה ושלח מייל לקהל בוחריו שכותרתו "Hey". האמת היא שלא ברור לי איך זה הצליח לו בגלל שאם אני הייתי מקבלת מייל כזה, הייתי בטוחה שזה ספאם.

- אז דיברנו על שורת הנושא, מה לגבי סיומת המייל? אז זהו, שגם את זה בדקו- באמצעות אפליקציית הפרודוקטיביות "בומרנג" דרך ניתוח של 350,000 התכתבויות. ניתוח הנתונים מצא 8 סוגים שגורים במיוחד של סיומות באנגלית, ביניהן: Thank you, Thanks, Cheers, Regards, Kind Regards. אז מהי הדרך הטובה ביותר לסיים מייל? באמצעות הכרת תודה. זוכרים איך ההורים שלנו היו מסיימים מכתבים עם: "בתודה מראש"? מסתבר שהם לא טעו ושאין חדש תחת השמש. הסיומת הזו הוכיחה את עצמה כמוצלחת ביותר, זו שהובילה לסבירות הגבוהה ביותר לקבלת תגובה - 65.7%. מחקר אחר מ 2010 מצא שמייל של סטודנט המבקש פידבק על נוסח של מכתב מקדים שכתב קיבל פי 2 תגובות ורצון לסייע כשהמייל הסתיים במשפט "תודה רבה! אני ממש אסיר תודה".

- הלאה... והכי חשוב: מה כותבים בגוף המייל עצמו כששולחים קורות חיים למשרה? קבלו:
1. הטקסט בגוף המייל חייב להיות מותאם פניה, חברה, משרה. אם אתם משתמשים בנוסח לקוני כלשהו, מסר קבוע שאתם עושים לו קופי-פייסט- עדיף כבר שלא תכתבו דבר!
2. קצר ולעניין- לאף אחד אין יותר מידי זמן פנוי...
3. נסו להפוך את הפניה לאישית- אם ידוע לכם שם הנמען- הפנו את המסר כלפיו וציינו את שמו בתחילת הטקסט.
4. אל תשכחו לציין לקראת הסוף את פרטי ההתקשרות שלכם (טלפון, מייל...) הם כבר מופיעים ברזומה, אבל נוח כשהם מופיעים גם בגוף המייל.
5. שכנוע- הטקסט חייב להכיל מסר שיווקי כלשהו, כזה המסביר באופן ברור למה כדאי לקורא להקליק על קובץ קורות החיים ולפתוח אותו.
6. אין לחזור על מידע שגם ככה מופיע בקורות החיים. בזבוז זמן, כבר אמרתי? אמרתי.
7. ז'רגון מקצועי- ככל שתדברו יותר בשפה של המעסיקים, ככה טוב. ברומא התנהג כרומאי...
8. הבעת עניין אמיתי בחברה/במוצר/בתפקיד ויצירת חיבור- זוכרים את המושג Rapport שציינתי באחד הפוסטים הקודמים (ואם לא- הקליקו פה)? אז זה זה.


לייק כבר עשיתם? לא טעיתם... :)  https://www.facebook.com/CareerTips4Geeks/

שולחים קורות חיים ולא מקבלים תגובות? כנראה שהגיע הזמן להתייעץ קצת... לפרטים נוספים על היעוץ ולתיאום פגישה:

 054-7380310 🖂  maya.bouhnik@gmail.com 🕿

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...