הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 26 בפברואר 2017

מנהלים? אל תיפלו ל 4 המלכודות האלה כשתחפשו עבודה

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net
אחד המשפטים שאני שומעת מידי פעם ובתכיפות הולכת וגדלה הוא המשפט הבא: "יש לי רקורד, אני מנהל מנוסה,
החלפתי מקומות עבודה לא מעט פעמים בקריירה שלי. המעבר ממקום עבודה אחד לשני תמיד היה פשוט עבורי ולרוב דרך קשרים. אבל... בסיבוב הזה, אני לא יודע ולא מבין מה קרה. פתאום הכל תקוע. שום דבר לא מתקדם, אני שולח קורות חיים ואף אחד לא מתייחס ועד שמשהו כן קורה, זה נופל- לפעמים כבר אחרי ראיון אחד. מעולם לא הייתי במצב כזה, איך יוצאים מזה?!". 

נשמע מוכר?
אם אתם בכירים, מנהלים, בני 45-50 ומעלה, אני מניחה שכן...

אז מה עושים?
קודם כל מבינים שאתם כנראה לא לבד ולא היחידים שזה קורה להם. שנית, פוקחים עיניים ומתחילים להיות יותר מודעים לעצמכם ולאחריות שיש לכם על כל הסיטואציה הזו. במילים אחרות- מזהים מראש בעיות ומלכודות אפשריות ובמקום ליפול בהן- עוקפים אותן באלגנטיות. 

הנה, 4 מלכודות שרק מחכות לבכירים עסיסיים שיפלו לתוכן:

1. מניחים שהרקורד שלכם מדבר בעד עצמו- בהוליווד יש 2 רמות של שחקנים. יש את הרמה של אלה שצריכים לעבור אודישן בכדי לזכות בליהוק לסרט ויש את שכבת השחקנים המיוחסים. אלה שחקנים שעל המדף בבית יש להם כבר פסלון אוסקר אחד או יותר. שחקנים ברמה כזו לא מוכנים לעבור שום אודישן ולא משנה באיזה סרט מדובר. למה? בגלל האגו, בזכות הרקורד, בגלל שהם יודעים שיש להם על המדף הוכחה ניצחת לכך שהם אחלה שחקנים. הדובדבן שעל הקצפת. הם כבר לא צריכים להוכיח את עצמם, כי הם כבר עשו את זה ובגדול! כל העולם כבר ראה וכל העולם כבר מכיר אותם, אז עכשיו אודישן? מה פתאום?! 
גם מנהלים בכירים- אנשים שכבר יש להם רזומה עשיר ומרשים, מניחים שבזכות הרקורד שלהם כל הדלתות אמורות להיפתח לרווחה. הם מניחים שהטייטל שעל כרטיס הביקור שלהם, הוא די והותר בכדי להוכיח את מה שצריך להוכיח. הם לא מאמינים בכלל בדבר הזה שנקרא קורות חיים והם שוכחים שבחיפוש עבודה קלאסי (עם אוסקר או בלי אוסקר) הם צריכים למכור את עצמם בדיוק כמו שאר השחקנים- החל מרמת קורות החיים ודרך ראיונות העבודה. 

תיקון: אל תתנו לאגו שלכם להפריע. אז נכון שכבר הגעתם למקומות, אבל בעת חיפוש עבודה אתם מתחרים עם מתמודדים אחרים שגם הם הגיעו... למעשה, לא משנה כמה ואיזה נסיון יש לכם, טוב אם תמיד תצאו מנקודת המוצא שיש אחרים שהם טובים כמוכם ושיש אפילו כאלה שטובים מכם. אם כבר תחרות, אז בואו ונעשה אותה מעניינת יותר, לא? מעבר לזה- מנכ"ל הוא טייטל בהחלט יפה, אבל זה לא פוטר אתכם מהצורך למכור את עצמכם, לשכנע, לתת שואו בראיון העבודה.

2. מוציאים את העבודה החוצה לקבלני משנה- תקראו לזה איך שאתם רוצים- ביזור סמכויות, חלוקת עבודה, אאוטסורסינג, קבלני משנה- לכולם יש מכנה משותף אחד- ככל שאתם בכירים יותר, ככל שיש לכם יותר שנות נסיון ניהולי- כך אתם רגילים יותר לתת הוראות, להאציל סמכויות, לתת לאחרים ללכלך ידיים ולעשות את העבודה ה"שחורה". 
כך מנהלים בכירים נופלים למלכודת הבאה: הם מניחים שמספיק לפנות להד-האנטר אחד או שניים או לחברת השמה... להודיע ל 8-10 קשרים ומכרים שהם פתוחים להצעות ו... זהו, העניינים יתחילו להתגלגל מעצמם והצעות עבודה יחלו להישפך לעברם כיין. זאת ועוד... הם גם יחפשו שירות של כתיבת קורות חיים- בכדי שמישהו אחר יכתוב אותם עבורם. למה? כי ככה הם רגילים- וגם משום שלהם אין חשק, זמן או מוטיבציה לעשות את זה בעצמם...

תיקון: יש דברים שחייבים לעשות לבד אם רוצים שיצליחו- חיפוש עבודה הוא אחד מהם ועל כל שלביו! לא משנה כמה חברים וקשרים מקצועיים טובים יש לכם- לכולם יש עוד כמה עניינים חשובים בחיים פרט לעזור לכם למצוא עבודה... גם מי שינסה לסייע- לאחר מספר שעות/ימים/שבועות ישכח מזה ויחזור לענייניו. חברות השמה והד-האנטרים לא עובדים עבור המועמדים ועל כן גם לא עובדים עבורכם... הם עובדים עבור המעסיקים- אלה שמשלמים להם בעבור איוש משרות. במילים אחרות- אם נראה לכם שלפנות להד-האנטר ולחכות לזימונים לראיונות זה חיפוש עבודה- אתם טועים טעות מרה. את החיפוש תצטרכו לעשות בעצמכם, כי רק לכם הכי אכפת מעצמכם.
זה רלוונטי גם לכתיבת קורות החיים. שירות חיצוני ינחה בבניית אסטרטגיה נכונה, במיתוג נכון, במבנה נכון, אבל את הכתיבה עצמה כדאי שאתם תעשו, כי רק כך תוכלו להשמיע את הקול הספציפי שלכם ולהכניס את האישיות שלכם לקורות החיים.

3. חושבים שמה שבא טוב לכם, בא טוב גם לאחרים- אתם כבר שנים מסננים קורות חיים, מראיינים מועמדים, מגייסים עובדים. אחלה. העניין הוא שלא כל מה שאתם חושבים שהוא נכון, לא כל מה שעושה לכם את זה בראיון, לא רק הדרך שבה אתם מסננים עובדים- זה מה שמתאים ומוצא חן גם בעיני מנהלים אחרים. 

תיקון: ככל שאנחנו יודעים יותר- כך אנחנו פחות טבעיים וכך אנחנו יותר מוטים. קחו בחשבון שזה שיש לכם נסיון בלראיין מועמדים לעבודה- לא הופך אתכם למרואיינים טובים יותר. כמו בכל דבר- לכל מראיין יש את השיטה וההעדפות שלו. אל תניחו שמה שהיה מוצא חן בעיניכם - עובר בהצלחה ראיון אצל מישהו אחר.

4. מצפים לתוצאות מהירות- אז בעבר זה היה פשוט וקל. אז מה? תשכחו מכל מה שהייתם מורגלים אליו עד עכשיו, משום שלמצוא היום עבודה קשה הרבה יותר מאשר בעבר עבור כולם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתפקידים בכירים וניהוליים. 

תיקון: מבינים ולוקחים בחשבון כבר מההתחלה שמדובר פה בפרויקט שאורך זמן. כמה זמן? מי יודע? הכל תלוי בתחום ההתמחות שלכם, במצב השוק בענף שלכם וכמובן שגם בכם ובכמה שתשקיעו בתהליך. באופן כללי כדאי להיערך לתקופה של מספר חודשים- אפילו עד שנה. 


אתם יודעים... אומרים שככל שנופלים ממקום גבוה יותר- כך הנפילה כואבת יותר וזה נכון. אבל, אל תתנו לזה לפגוע בביטחון העצמי שלכם. אתם נהדרים ויש לכם הוכחות על כך, עכשיו רק נותר ללמוד כיצד למכור את זה למי שעדיין לא מכיר אתכם, למרות כל האוסקרים שכבר על המדף 😃

לייק כבר עשיתם? לא טעיתם... :)  https://www.facebook.com/CareerTips4Geeks/

עדיין מבולבלים? לא יודעים היכן להתחיל? צריכים סיוע בבניית תהליך חיפוש העבודה? זקוקים לעזרה במיתוג נכון של קורות החיים? למה אתם מחכים? גם ככה מדובר בפרויקט ארוך- אז כדאי להתחיל אותו כבר עכשיו... לפרטים נוספים על היעוץ ולתיאום פגישה:

 054-7380310 🖂  maya.bouhnik@gmail.com 🕿

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...