הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 18 ביוני 2017

תמכור לי את העט הזה: טיפ למחפשי עבודה שאין להם שום קשר למכירות

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net
טוב אז... מי שכבר ביקר כמה פעמים בבלוג שלי ומי שגם פגש אותי לייעוץ יודע שטיפים רבים שאני נותנת נשענים על עולם המכירות. ובאמת, לחפש עבודה זה למכור את הדבר היקר לכם מכל- את עצמכם, גם אם אתם מה זה לא אנשי מכירות בדם וגם אם זה ממש לא אתם ולא נעים לכם. 
כמו שנאמר: לא נעים מת מזמן, ובמלחמה כמו במלחמה (על הכסא החם שהתפנה) עליכם להתחיל להתנהל כאנשי המכירות של עצמכם גם אם זה קשה. למה? פשוט כי אין לכם ברירה אחרת.

לפני מספר שבועות נתקלתי בפוסט מעניין בלינקדאין שכותרתו היתה: "התשובה הטובה ביותר לשאלה: מכור לי את העט הזה".
אני לא יודעת אם כבר יצא לכם להישאל שאלה כזו בראיונות עבודה- אם אתם אנשי מכירות יש סיכוי טוב שכן, אם אתם כל דבר אחר פרט לאנשי מכירות יש סיכוי טוב שלא. אבל! כמו שכתבתי בפסקה הקודמת, בין אם אתם מודעים לזה או שלא- כשאתם מחפשים עבודה אתם נכנסים בעל כורחכם לתהליך מכירה וחוץ מזה... זה שמשהו עדיין לא קרה לכם, לא אומר שזה לעולם גם לא יקרה...
וזו בדיוק הסיבה לכך שכדאי לכם ללמוד לא רק כיצד למכור "את העט הזה", "את הכסא הזה" או "את השולחן הזה", אלא בעצם כל דבר אחר בעולם שניתן להציע למכירה. לא תאמינו כמה זה יסייע לכם גם בראיונות עבודה, כמובן, אבל גם בתחומים רבים אחרים בחיים הדורשים גישור, שכנוע ומשא ומתן.

נחזור לענייננו- באותו פוסט מעניין, קראתי את התשובה הטובה ביותר שאי פעם קראתי לאותה שאלה שחוקה "מכור לי את העט הזה". תיכף אציג אותה בפניכם כאן, אבל לפני זה מה לא כדאי לעשות? לא כדאי להתחיל לשבח את אותו העט ואת מאפייניו יוצאי הדופן. זו לא השיטה וגם לא הדרך הנכונה לענות על זה. אז אם תכננתם תשובה בסגנון: "מאוד כדאי לך לקנות את העט הזה בגלל שהוא יוקרתי, עשוי מכסף ומאוד נעים לאחוז בו- כדאי לכם לשכוח ומהר מהתשובה הזו ולתכנן מסלול מחדש.

אז הנה, קבלו את התשובה האולטימטיבית לשאלה ההו כה שחוקה (תרגום חופשי מהפוסט שקראתי): 

מנכ"ל: בוא נעשה סימולציה קטנה, נניח שאתה רוצה למכור לי את העט הזה, איך היית עושה זאת?

מרואיין: אוקיי... מתי היתה הפעם האחרונה שבה השתמשת בעט?

מנכ"ל: היום בבוקר...

מרואיין: האם אתה זוכר באיזה עט השתמשת?

מנכ"ל: לא

מרואיין: אולי אתה במקרה זוכר באיזה הקשר השתמשת בעט? 

מנכ"ל: כן, לחתום על כמה הסכמים עם לקוחות חדשים

מרואיין: טוב, זה השימוש הכי טוב שאני יכול להעלות על הדעת לעט... (צחוק בצד). 
אני בטוח שלחתום על הסכמים עם לקוחות חדשים זה עניין די חשוב ובעל משמעות לחברה ועם זאת באיזה עט השתמשת לצורך הפעולה החשובה הזו לגמרי שכחת...  
אתה יודע... בכדי לכתוב רשימת קניות לסופר, אתה יכול להסתפק בעט זול מפלסטיק, אבל העט הזה... טוב... העט הזה מיועד לאירועים הרבה יותר משמעותיים! בעט הזה אתה צריך להשתמש כשאתה סוגר עוד עסקה. 
דמיין שהעט הזה הוא סמל לעוד צעד אחד קדימה שהובלת אליו את החברה. 
עכשיו אני נזכר... תן לי לבדוק משהו... כן, איזה צירוף מקרים... בדיוק לפני שבוע הוצאתי משלוח שלם של עטים כאלה למנכ"ל אמאזון וזה העט האחרון שנותר לי מהסוג הזה. אני באמת ממליץ לך להזדרז בהחלטה. הנה... אתה מוזמן לקחת את העט... תנסה קצת לכתוב איתו, תראה איך זה מרגיש לך... אתה גם יכול לקבל אותו לנסיון. אם לא ימצא חן בעיניך, אתה יכול להחזיר. אני אגיע לכאן שוב באופן אישי לקחת אותו וזה לא יעלה לך שקל. 

מה דעתכם על נאום המכירה הזה? לפני שאתם שוללים אותו כי זה נשמע לכם נכלולי ומכירתי מידי, קראו את הטקסט שוב ושימו לב לכמה דברים שאותם אני בטוחה שכן תוכלו ליישם- כל אחד ברמה שנוחה לו...:
1. לפני ביצוע המכירה (כל מכירה) יש לאסוף מידע.
2. בשלב הבא יש ליצר חיבור אישי בין הקונה הפוטנציאלי וצרכיו הספציפיים לבין המוצר תוך התייחסות ישירה למה שנאמר בשלב איסוף המידע.
3. זה בכלל לא משנה מה מוכרים- זה יכול להיות עט, מוצר כלשהו אחר או את עצמכם, משום שמכירה זו מכירה! והיכולת למכור היא אמנות וגם state of mind. זו גם הסיבה לכך שהדרך כאן היא החשובה. ה"איך" ולא ה"מה". אם לא נולדתם עם זה- אל דאגה, כמו ניפוח שרירים במכון כושר זה יקרה עם הזמן ככל שתאמנו, תחזקו ותתרגלו.

במילים אחרות- האופן שבו אתם עונים על כל שאלה בראיון עבודה מלמדת את המראיין הרבה מעבר לברור מאליו... זה מלמד אותו כיצד אתם אוספים מידע, כיצד אתם מנתחים את המידע ומגיבים לו, כיצד אתם מעבירים מסרים ואיך אתם סוגרים עסקה. ועסקה זה לא רק למכור עט... זה הרבה, הרבה יותר מזה... :)


*** לייק כבר עשיתם? לא טעיתם... :) כדי להיות בעניינים בכל הקשור לשוק העבודה, חדשות, טיפים ואפילו צחוקים- הצטרפו כאן:    https://www.facebook.com/CareerTips4Geeks/

שריר המכירה העצמית שלכם עדיין לא התפתח? רוצים ללמוד את הסוד: כיצד למכור את עצמכם בראיונות עבודה? לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה, שדרוג קו"ח, הכנה לראיונות ועוד... וכמובן גם לתיאום, דברו איתי- 
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...