הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 9 ביולי 2017

ראיון עבודה: 4 דרכים למנוע מהמראיין לשכוח אתכם דקה אחרי

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net
כל מי שראיין מועמדים פוטנציאלים לעבודה יודע את זה-מועמדים רבים שמצאו חן על הנייר, מגיעים לראיון ולא משאירים שום חותם על המראיין. ברגע שהם יוצאים מהמשרד הם נשכחים כלא היו וחבל. מאוחר יותר אותם מועמדים אינם מבינים מדוע קיבלו תשובה שלילית- לדידם הכל הלך בסדר, הם נתנו את המקסימום וענו כמו שצריך על כל השאלות. 

נשמע לכם מוכר? אז מה עושים? איך בולטים מבין עשרות מועמדים? איך גורמים למראיין לזכור דווקא אתכם?

1. בואו ונעשה תרגיל קטן. כן, מה אכפת לכם? תזרמו איתי...:

בימים הקרובים גשו לקולגות שלכם, לחברים, לבני משפחה ושאלו אותם שאלה אחת על נושא שקרוב לליבם. כן, רק שאלה אחת על נושא חשוב עבורם, אולי על תחביב שהם מאוד אוהבים או על משהו שהם מומחים בו. צפו בהם היטב בזמן שהם עונים לשאלה.
נו, מה המשותף לכולם בדרך שבה הם ענו לכם? 

מאוד קל לזהות את המשותף בין כולם ובדיוק את הדבר הזה אתם צריכים לעשות בראיונות עבודה בכדי להשאיר חותם על המראיין. מהו ה"דבר" החמקמק הזה? ובכן, כשאדם מדבר על משהו שהוא תשוקה שלו- משהו שהוא מאוד אוהב אותו או/וגם טוב בו, מספר דברים קורים:

- הדובר מחייך- חיוך גדול ואמיתי- זורח ממש
- הידיים שלו זזות לכל הכיוונים
- הדיבור שלו מהיר ולפעמים אפילו בקול גבוה יותר
- והעיניים נפתחות לרווחה, נדלקות, בורקות

ויודעים מה? עוד דבר קורה כשמשוחחים עם אדם שמתלהב ממשהו- זה מדבק! גם האדם שמקשיב מתחיל לחייך, גם העיניים שלו נדלקות...! 
זוהי דרך רבת עוצמה להעביר מסר גם כשאנחנו לכאורה במצב חלש יותר- לא בטוחים בעצמנו, מתרגשים- בדיוק כפי שרבים מרגישים בראיון העבודה. בכדי להרשים את המראיין וגם ליצור אצלו את הרושם שאתם מתים על נושא מסוים, מחוברים אליו, נהנים ממנו וזו ממש התשוקה שלכם- לא מספיק להגיד את זה במילים, צריך להגיש את זה באריזה הנכונה והמשכנעת.

2. הרבה אנשים נעלבים באופן אישי כשהם מקבלים תשובה שלילית לאחר ראיון. אבל למה בעצם? הרי מדובר פה בעסקים בלבד, לא? גם בסרט "הסנדק" דון קורלאונה אומר לאחיו: "זה לא אישי, סוני, זה רק ביזנס". אז זהו שלא! אמנם חשוב בהחלט לייצר רושם מקצועי בראיונות עבודה, אבל אם תייצרו בראיון אך ורק חיבור עסקי-פורמלי עם המראיין, כנראה שלא תשאירו עליו שום חותם. בכדי להרשים את המראיין, להשאיר עליו חותם ולגרום לו לזכור אתכם תצטרכו לייצר איתו חיבור כפול- גם חיבור מקצועי וגם חיבור ברמה האישית. 

3. תעשו את זה כמה שיותר מהר שאתם יכולים. במחקר שנעשה באוניברסיטת ג'ורג'יה שבאטלנטה בוצעו ראיונות דמה שבהם רואיינו 163 מועמדים לעבודה- חלק מהמרואיינים ניהלו סמול טוק קצר כבר בשניות הראשונות של המפגש וחלק לא. על פי תוצאות המחקר נמצא שהמועמדים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר הם אלה שיצרו חיבור בינאישי עם המראיין כבר בדקות הראשונות של המפגש: בשניות הראשונות של הראיון או אפילו בסמול טוק שממש לאחר לחיצת היד או תוך כדי ההליכה יחד במסדרון עד שהגיעו לחדר הראיונות. 
ביננו, ברור שהכי קל זה פשוט לשתוק, הרי אתם לפני ראיון... לחוצים, מתרגשים וגם- בכלל לא מכירים את המראיין... אבל, אם תלמדו כיצד לנהל סמול טוק מוצלח ותמצאו דבר או שניים להגיד בכדי לשבור את הקרח וליצר Rapport עם המראיין, מובטח לכם שתזכו בכמה נקודות חסד לטובתכם עוד לפני שהראיון התחיל.

4. ציינו עובדה מפתיעה. כן, כן... זו יכולה להיות עובדה פיקנטית עליכם וזו יכולה להיות עובדה על משהו שקשור לתחום העיסוק/המקצוע שלכם. 
בטח כבר חוויתם את זה- הרצאה מעניינת שבה המרצה מספר פתאום משהו על עובדה שמעולם לא שמעתם. זו שיטה ידועה של מרצים לתפוס את תשומת הלב והקשב של הקהל. זה עובד גם בשיחות חולין חברתיות וגם בראיונות עבודה. 
אגב, הידעתם? הסיכוי הממוצע לקבל תגובה על משלוח קורות חיים למודעת דרושים עומד על 5% בלבד! זאת ועוד: 86% מהמנהלים מודים שכשהם צריכים להחליט את מי לקבל לעבודה הם בוחרים את מי שהכי מצא חן בעיניהם ולא את מי שהכי מתאים לתפקיד! אה ועוד דבר: לוקח בממוצע בין 2-6 שנים בכדי לבצע בהצלחה שינוי קריירה אחד! 

זהו, עכשיו אחרי שסיפרתי לכם את שלושת העובדות הללו אני מאוד מקווה שהשארתי עליכם את חותמי ולא תשכחו אותי שניה לאחר שסיימתם לקרוא את הפוסט הזה... 😆.


*** לייק כבר עשיתם? לא טעיתם... :) כדי להיות בעניינים בכל הקשור לשוק העבודה, חדשות, טיפים ואפילו צחוקים- הצטרפו כאן:    https://www.facebook.com/CareerTips4Geeks/

- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין

- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר

Google+

2 comments:

  1. מה הכוונה "שינוי קריירה" ? (במשפט "לוקח בממוצע בין 2-6 שנים בכדי לבצע בהצלחה שינוי קריירה אחד!")

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה למעבר מעיסוק מקצועי כלשהו לאחר- זה יכול להיות שינוי של תפקיד או של תחום תוכן/התמחות.

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...