הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 4 בפברואר 2018

דרושים דיירקטור כאוס ונינג'ת אושר: איך הטייטל שלכם משפיע עליכם?

Image courtesy of iosphere at FreeDigitalPhotos.net
כל מי שחיפש עבודה בשנים האחרונות בטח נתקל בתופעה הזו: תופעת הטייטלים החדשניים, משונים, הזויים, מצחיקים,
מטופשים, מעוררי השראה (מחקו את המיותר).

לפעמים מעסיקים כבר לא יודעים כיצד למשוך את תשומת ליבם של מחפשי העבודה, במיוחד כשמדובר בתפקיד שיש בו היצע טאלנטים מצומצם, שזה גורם להם להמציא שמות תפקיד יוצאי דופן, עד מגוחכים ממש. בשיטוט זריז בין מודעות דרושים (בעיקר בתחום ההייטק ובסטארט-אפים, אבל לא רק) תגלו כל מיני תפקידים עם הטייטלים: נינג'ה, כוכב רוק (באנגלית זה נשמע טוב יותר- Rock Star), גורו, אוונג'ליסט, קוסם או גאון...

למעשה, זו איננה תופעה חדשה כלל, כבר ב 2010 העניקה חברת גוגל לאחד מעובדיה את הטייטל המוזר Captain Moonshot. וחברה משוק ההון נתנה לעובד ב 2006 את הטייטל Director of Chaos (תפקידו היה לתכנן את מפגש המשקיעים השנתי של וורן באפט, מה שעשוי לשפוך אור על הסיבה לבחירת השם...). וזה אפילו מגיע לתפקידים מאוד פשוטים כמו למשל- מוכרי הכריכים בסאבוויי בארה"ב שזכו לטייטל המפואר: אומני הסנדוויצ'ים.

אז, כשיוצא לכם להיתקל במשרה שכזו, אתם יכולים לצחקק מתחת לשפם ואולי אפילו להניח שמדובר בחברה שעובדים בה אנשים עם ראש טוב. וזו אכן הסיבה שהובילה בתחילה לטרנד הזה... הרצון לשקף למועמדים בשוק העבודה את התרבות הארגונית היוניקית של החברה- להראות כמה מגניב לעבוד שם, מיוחד, שונה... 

אבל, יש לזה גם המון השלכות אחרות...:

- נתחיל בתוצאות מחקר של החברה האמריקאית פרל אנד מאייר שגילה ש-8% מהחברות לא משתמשות בטייטל בכדי לשקף את תוכן התפקיד. התוצאה- טייטלים שלא נותנים למועמד את המידע המדוייק בנוגע למהות התפקיד ולמה שאמורים לבצע בו בפועל. 
הנה לכם מתכון טוב ליצירת בלבול אצל המועמדים, לקבלת קורות חיים לא מדוייקים מספיק ואפילו במקרים מסויימים להטעיית העובד המתקבל למשרה וליצירת פער בין מה שהוא חושב שהמשרה כוללת לבין מה שהיא בפועל.

- זאת ועוד, בעוד שמדובר בהתחכמות תוך ענפית, לאנשים מחוץ לנישה או לענף אין שום סיכוי להבין במה מדובר. הנה, קחו למשל את הסקר הבריטי שהשתתפו בו 1000 עובדים בוגרים שאינם עובדים בענף ההיי-טק. 75% מהמשתתפים חשבו ש Scrum Master זה טייטל מומצא ומזוייף וכנ"ל לגבי Full Stack Developer. אז אם אנשים מחוץ לתעשיה לא מבינים טייטלים אמיתיים, ברור שאין סיכוי שהם יבינו את אלה המתחכמים והמשונים עוד יותר...

- מה שמוביל לכך שאולי מגניב לפרסם משרות עם טייטלים יוצאי דופן, אבל לא מגניב בכלל להסתובב עם טייטל על כרטיס הביקור, בקורות החיים או בפרופיל בלינקדאין שחלק גדול מהאנשים בשוק העבודה בכלל לא מבינים. שלא לדבר על ההשפעה העוד יותר בעייתית על הסיכוי לעלות בחתכים שנעשים בתוכנות אוטומטיות או באלגוריתם החיפוש של לינקדין.

- ויש עוד השלכה, רצינית לא פחות: מסתבר שעובדים בני 40 ומעלה, בני מיעוטים וגם נשים נוטים שלא להגיש מועמדות לתפקידים שבטייטל שלהם מופיעה למשל המילה genius. כן, זו כבר התחלה של יצירת הטיה ואפליה- ניסוח שמלכתחילה תופס רק את הגבר הצעיר והלבן.

מה שמוביל אותנו לשאלה החשובה: האם לטייטלים המשונים האלה יש גם השפעה חיובית כלשהי? אולי הם גורמים לעובדים להרגיש טוב יותר עם עצמם? 

אז זהו שמחקרים שנעשו בדיוק בנושא הזה מגלים שלטייטל יש השפעה מרובה עלינו- החל מההחלטה אם לשלוח קורות חיים למשרה וכלה בתפיסת העצמי. 

שדרוג טייטל, הוא למשל פתרון יצירתי במיוחד במקרים שרוצים לשמר עובד מסויים, אבל לא להעלות לו את השכר. במקרה כזה, מספיק לשדרג את הטייטל שלו למשהו הרבה יותר מרשים ומיוחד בכדי שתחושתו תשתפר. ואכן, מסתבר ששדרוג הסטטוס החברתי כתוצאה משדרוג הטייטל זה לא פחות חשוב לעובדים מאשר שיפור בשכר. 

אם ככה, מה התשובה לשאלה שבכותרת הפוסט הזה? איך הטייטל שלנו משפיע עלינו?
ובכן- חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה ומבית הספר למנהל עסקים של לונדון גילו שהטייטל משפיע על העובדים במספר רמות- מבחינת היכולת להתמודד עם אתגרים נפשיים, מבחינת שחיקה, מבחינת לקיחת אחריות, מבחינת תחושת האושר והסיפוק מהעבודה ואפילו מבחינת ביצועים, תפוקה ותחושת מחוייבות.

אז הנה לכם התשובה: לטייטל יש השפעה מרובה על תפיסת העצמי של העובד ועל ההתנהגות שלו בעבודה, על הסיכוי להבין את מהות המשרה ולהחליט אם להגיש לה מועמדות וגם על ההחלטה האם להישאר במקום עבודה או לעזוב. 
אז הנה 3 מסקנות חשובות:
1. אם ניסיתם לקבל העלאה בשכר לאחרונה ונעניתם בשלילה- נסו לפחות להשיג שדרוג לטייטל שלכם.
2. נתקלתם במשרה עם טייטל משונה וזומנתם לראיון? הכינו מראש כמה שיותר שאלות למראיין ואל תתביישו לשאול אותן עד שתבינו במדוייק מה מצפים מכם.
3. כשאתם מחפשים עבודה, הוסיפו לרשימת מילות החיפוש שלכם גם מילים כמו גורו, כוכב, Rock Star ו Ninja ומי יודע מה יעלה בחכה שלכם... כנ"ל לגבי הפרופילים שלכם וקורות החיים... אמנם קיבלתם טייטל ממש cool, אבל כשתחפשו עבודה חזרו בבקשה לטייטל השגרתי הנהוג בתחום שלכם- זה שכולם מבינים ולא רק קומץ אנשים... :)

*** לייק כבר עשיתם? לא טעיתם... :) כדי להיות בעניינים בכל הקשור לשוק העבודה, חדשות, טיפים ואפילו צחוקים- הצטרפו כאן:    www.facebook.com/CareerTips4Geeks

לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה, סימולציה של ראיון, שדרוג קו"ח או שדרוג פרופיל לינקדאין  וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...